کد خبر: ۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ١٨ فروند بالگرد ترابری جمعیت هلال احمر برای انتقال نیرو، تجهیزات و انتقال آسیب دیدگان به نقاط امن، در طرح امداد زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناصر چرخساز با اشاره به فرا رسیدن زود هنگام زمستان و آغاز طرح زمستانه امداد و نجات، اظهار کرد: پس از عملیات امدادرسانی به زائران اربعین حسینی، طرح زمستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر بلافاصله همگام با نیروهای پلیس، اورژانس و راهداری آغاز شد و تا ٢٣ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امسال با افزایش ٩ درصدی توان عملیاتی، خدمات خود را ارائه می کند، افزود: طبق نیاز سنجی‌های صورت گرفته در جاده‌ها و حوادث مناطق مختلف، ١٠٩٨ پایگاه ثابت، موقت و سیار به همراه ٣٤٣٥ خودرو امدادی و ٣٧٠ دستگاه موتورسیکلت(موتور آمبولانس) خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به اینکه روزانه ٤ هزار و ٥٠٠ نجاتگر در طرح زمستانه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ٩٠ درصد نجاتگران جمعیت که همه دوره‌های تخصصی امداد و نجات را گذرانده‌اند بصورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در امداد جاده‌ای مشارکت می‌کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، به گفته چرخساز، ١٨ فروند بالگرد ترابری جمعیت هلال احمر برای انتقال نیرو، تجهیزات و انتقال آسیب دیدگان به نقاط امن، در طرح زمستانه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های بین بخشی در پاسخگویی به حوادث مختلف، اظهار کرد: در مراکز EOC سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کدهای بین دستگاهی درنظر گرفته شده است که در صورت نیاز ارتباطات رادیویی برای هماهنگی و همکاری‌های لازم برقرار شود. دستگاه‌های امدادی تعامل و هم افزایی خوبی دارند و در مواقع مختلف با هماهنگی مشکلات مختلف را حل کرده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: