کد خبر: ۸۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>بیمه و بانک>معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسته حمایتی بیمه ایران برای اشتغال، تحصیل، ازدواج جوانان و اوقات فراغت ظرف سه هفته آتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین ،معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسته حمایتی بیمه ایران برای اشتغال، تحصیل، ازدواج جوانان و اوقات فراغت ظرف سه هفته آتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

«محمد رضا رستمی»  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد، افزود: آموزش های قبل از ازدواج در کنار تامین جهیزه، کمک هزینه مسکن، مهریه در صورتی که منجر به فوت شود بیمه شده است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اگر ازدواجی منجر به طلاق شود تنها در صورتی که مشاوره‌های قبل‌ ازدواج ودر حین‌ازدواج را فرد پشت سر گذاشته باشد مهریه فرد نیز بیمه میشود.

وی با اشاره به اینکه بحث بیمه کارآفرینی و اوقات فراغت نیز به سرانجام رسیده است، خاطر نشان کرد: بحث ادامه تحصیل، کارآفرینی و بیمه فراغت از جمله موضوعاتی است که باید زمینه آن برای اجرایی شدن به سرعت فراهم شود

رستمی اظهار کرد: برداشته شدن PMD یک موفقیت بسیار ارزشمند است و قطعا می تواند نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.

معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: رهبری در کمتر از دو ماه چندین اقدام مکتوب در حوزه جوانان را انجام داده اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت نقش جوان در جوامع بشری است.

رستمی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیز با حضور جوانان محقق می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس دیدگاه رهبری جوانان می توانند گره گشای مشکلات بین المللی باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: متاسفانه باید گفت این نگاه سیاست گذاری در برخی از مجامع و مراکز جاری نشده و حتی برخی به جوانان به عنوان یک آسیب و بحران می نگرند.

وی تصریح کرد: توانایی جوانان در حوزه های مختلف به دلیل ویژگی های دوره جوانی بی نظیر است.

رستمی خاطر نشان کرد: استاندار خراسان رضوی حضور مستمر در جلسات ستاد دارند اما انتظار نداشتم در جلسه ای حضور پیدا کنم که مدیران کل استان در حداقل تعداد در جلسه حضور پیدا کرده باشند.

وی یادآور شد: در گذشته ناامیدی و تردید در بین جوانان افزایش یافته بود و زمانی که دولت شکل گرفت سعی کرد برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بهترین سند ممکن برای برنامه ششم توسعه فراهم کردن زمینه ای مناسب برای ایفای نقش کلیدی جوانان در جامعه است.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه های دولتی در سطوح مختلف باید همکاری جدی با حوزه جوانان داشته باشند تا زمینه افزایش امید در بین جوانان شکل بگیرد.

وی به ضرورت تاسیس خانه های جوانان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس پیشنهادی که به دولت ارایه گردید مقرر شد اعتبار خاصی برای تاسیس خانه های جوانان در سراسر کشور تخصیص یابد.

رستمی با اشاره به اینکه باید توسعه سواد رسانه ای در سراسر کشور اجرایی شود، خاطر نشان کرد: افزایش سواد رسانه در بین اقشار مختلف جامعه و جوانان می تواند آن ها را در برابر آسیب های اجتماعی تجهیز کند.

وی توسعه سازمان های مردم نهاد را در سطح کشور یکی از سیاست های اصلی وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: در ابتدای دولت تعداد NGO های سراسر کشور 50 مورد بود اما در شرایط فعلی به 750مورد رسیده و طبق برنامه ریزی قرار است تا پایان سال 96 به پنج هزار مورد برسد.

رستمی تصریح کرد: از تمامی دستگاه های استان درخواست می کنیم که آن دسته از فعالیت هایی که قابل واگذاری هستند را به سازمانهای مردم نهاد برون سپاری کنند.
معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پرتال اوقات فرغت قرار است به حوزه های مختلف سیاست گذاری، برنامه ریزی و تغییر سیاست ها کمک کند.

تفاهمنامه همکاری بیمه ایران و وزارت ورزش و جوانان در چهار بسته بیمه ای و حمایتی شامل «بیمه اوقات فراغت جوانان، بیمه حمایت از اشتغال، بیمه حمایت از ازدواج و بیمه حمایت از تحصیل» طراحی و تدوین شده است که با همکاری وزارت ورزش و جوانان و بیمه ایران قابلیت تبدیل شدن به بیمه نامه را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: