کد خبر: ۸۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با استناد به به پایش های صورت گرفته در زمینه عفونت های بیمارستانی، بیشترین علت انتقال عفونت ها از طریق تجهیزات و پرسنل بیمارستان ها است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر زهرا شریفیان افزود: عفونت های بیمارستانی به عنوان یکی از دغدغه های مهم مسئولین و ارکان دخیل در کنترل عفونت ها همواره به عنوان یکی از مهم ترین معضلات بهداشت و سلامت عمومی جامعه، مطرح بوده و هست.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت شستشو، ضدعفونی و استریل کردن وسایل و تجهیزات پزشکی و بطور کلی رعایت استانداردها و استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون از جایگاه بسیار مهمی در این حوزه برخوردار است.
وی ادامه داد: بی دقتی در مواردی چون ایمنی، عملکرد و کالیبره بودن دستگاه های استریل کننده در مراکز درمانی منجر به ایجاد عفونت در بیمار خواهند شد.
رئیس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پرداختن به مساله عفونت بیمارستانی به لحاظ ارتباط آن با کادر بیمارستان به ویژه کادر خدمات، دفع زباله و مدیریت انکار ناپذیر است.
شریفیان افزود: عفونت های ناحیه مجاری اداری با حدود 34 ، زخم جراحی 17، عفونت دستگاه تنفسی 13 ، باکتریمی 14 و عفونت های جلدی و دیگر اندام ها حدود 22 درصد عفونت های بیمارستانی اکتسابی ناشی از خدمات درمانی را تشکیل می دهند که در بین حالت های عفونت های بیمارستانی که به شکل های باکتری، ویروس، قارچ و حتی انگلی وجود دارند بیشترین عوامل بیماری زایی مربوط به باکتریایی با حدود 68درصد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: