کد خبر: ۸۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین> سازمان غذا و داروی آمریکا، بازاریابی اولین کلاه سرمایشی کاهنده ریزش مو در زنان مبتلا به بدخیمی پستان را که تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته‌اند، مجاز اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین،ریزش مو، یکی از شایع‌ترین عوارض برخی از رژیم‌های شیمی‌درمانی (به‌ویژه شیمی‌درمانی مبتلایان به بدخیمی پستان) است. موها ممکن است کلا بریزند، کم‌کم بریزند یا در بخشی ریزش داشته باشند.

گاه موها نازک و تنک می‌شوند. ریزش موی ناشی از درمان بدخیمی، معمولا موقت است؛ اما به حداقل رساندن آن یا بهبود عارضه، تاثیر قابل‌توجهی در روند کلی درمان سرطان بیمار دارد. ویلیام مایسل، سرپرست اداره ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «ما خوشحالیم که محصولی برای به حداقل رساندن ریزش موی ناشی از شیمی‌درمانی و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بدخیمی پستان وارد بازار شده است.»

       سیستم سرمایشی دیگنی کپ (DigniCap)، برای کاهش شدت و دفعات ریزش مو طی شیمی‌درمانی مبتلایان به بدخیمی پستان تجویز می‌شود. یک سیستم تحت کنترل کامپیوتر، مایع سرد را به جریان می‌اندازد تا کلاه طی شیمی‌درمانی سرد باشد. کلاه سردکننده، توسط کلاه دیگری که از نئوپرن (Neoprene) ساخته شده پوشانده می‌شود تا کلاه سردکننده را در جای خود نگه دارد. همچنین، به‌عنوان عایق مانع از اتلاف سرمای کلاه اصلی شود.

 عمل سرد کردن با این هدف انجام می‌شود که جریان خون عروقی ناحیه جمجمه کاهش یابد. به‌طور تئوری، میزان داروی شیمی‌درمانی که به سلول‌های فولیکول مو (ریشه مو) می‌رسد کاهش می‌یابد. در نتیجه تقسیم سلولی کند شده و این سلول‌ها کمتر تحت‌تاثیر شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند.

       اثربخشی سیستم سرمایشی، در 122 زن مبتلا به بدخیمی پستان در مرحله 1 و 2، که تحت شیمی‌درمانی قرار داشتند و رژیم شیمی‌درمانی مرتبط با ریزش مو مصرف می‌کردند بررسی شد. PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: