کد خبر: ۸۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین>سلامت> اتونومی(Otonomy)-یک شرکت متمرکز در تولید و بازاریابی درمان‌های مبتکرانه برای بیماری‌های گوش-اخیرا اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا اتیپریو(Otiprio)، که سوسپانسیون گوشی سیپروفلوکساسین است را برای درمان بیماران خردسالی که به دلیل اوتیت مدیای دوطرفه طی تیمپانوستومی لوله برای آنها تعبیه شده، تایید کرده است
به گزارش شفا آنلاین، اتیپریو، یک آنتی‌بیوتیک تک‌دوز و اولین داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای اندیکاسیون مذکور محسوب می‌شود.

دیووید وبر، مدیرعامل شرکت اتونومی می‌گوید: «تایید اتیپریو، رخداد مهمی برای این شرکت و موفقیت قابل‌توجهی برای تکنولوژی انتقال داروی ما است که یک ژل حساس به دما را با ریزذره‌های دارو ترکیب می‌کند تا درمان تک‌دوز را برای پزشک ممکن کند. اتیپریو در 3 ماهه اول 2016 میلادی وارد بازار خواهد شد.»

 دکتر اریک کایر، می‌گوید: «به‌عنوان فردی که به طور معمول با کودکانی که از عفونت‌های پایدار گوش رنج می‌برند سر و کار دارد و سالانه صدها جراحی لوله‌گذاری انجام می‌دهد، از تایید اتیپریو به‌عنوان اولین فرآورده مورد تایید سازمان غذا و دارو برای این اندیکاسیون حمایت می‌کنم. داروی جدید اطمینانی را طی جراحی ایجاد می‌کند. زیرا آنتی‌بیوتیکی در دست داریم که در فاز3 مطالعات بالینی میزان شکست درمانی پس از جراحی را کاهش داده است.»

       براساس اعلام آکادمی اتولارنگولوژی انجمن جراحی سر و گردن آمریکا، جراحی تیمپانوستومی قرار دادن لوله، یکی از شایع ترین جراحی‌های گوش کودکان است. در کل سالانه نزدیک به یک میلیون جراحی تیمپانوستومی لوله در آمریکا انجام می‌شود. لوله‌ها برای درمان اوتیت مدیای پایدار یا راجعه(عفونت یا التهاب گوش میانی)تعبیه می‌شوند. قرار دادن لوله، امکان تجویز آنتی‌بیوتیک‌های موضعی را برای درمان عفونت فراهم می‌کند.

اتیپریو، توسط پزشک به صورت تک‌دوز 1/0 میلی لیتری(6 میلی‌گرمی) پس از ساکشن ترشحات گوش آلوده، از خلال تیمپان به درون هر گوش تزریق می‌شود. سوسپانسیون حساس به دما، در دمای اتاق به شکل مایع است و در صورت گرم کردن، به صورت ژل درمی‌آید. در 2 مطالعه فاز3، تجویز تک‌دوز اتیپریو طی جراحی در مقایسه با قرار دادن لوله به تنهایی، به میزان قابل‌توجهی شکست درمان را کاهش داد. موارد ممنوعیت تجویز اتیپریو عبارتند از بیماران با سابقه بیش حساسیتی به سیپروفلوکساسین یا سایر کینولون‌ها. عوارض گزارش شده با شیوع بیش از 3درصد در مطالعه فاز3 روی اتیپریو عبارت بودند از نازوفارنژیت و آبریزش بینی. GLOBE NEWSWIRE
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: