کد خبر: ۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 16
شفا آنلاین>سلامت> یکی از مشکلاتی که جامعه جراحان زیبایی با آن روبرو است اقدام پزشکان متخصص دیگر برای جراحی‌های زیبایی است.
به گزارش شفا آنلاین به نقل از سپید ، این اقدام جراحان عمومی و گوش و حلق و بینی باعث شده به دلیل ایجاد عارضه‌های پس از جراحی، اعتماد به این بخش کم شود و بیماران با دلهره سراغ جراحی‌های زیبایی بروند.

       علی منافی، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران در خصوص این موضوع  گفت: «انتظار ما رسیدگی بیشتر به این موضوع است و در این زمینه از نظام پزشکی، وزارت بهداشت و درمان، مراجع قانونی و قوه قضائیه کمک می‌خواهیم.»

       این متخصص زیبایی درباره اقدام برخی از پزشکان که تخصصی در کار زیبایی ندارند، اما در این جراحی‌ها پذیرش بیمار دارند، گفت: «برخی به خاطر عوام‌فریبی، تبلیغاتی می‌کنند و اگر مردم بدون تحقیق پیش این افراد بروند، در بیشتر موارد دچار عارضه می‌شوند و ترمیم آسیب ناشی از این جراحی‌های غیرحرفه‌ای بسیار سخت‌تر خواهد بود و نیاز به هزینه بالاتری دارد تا اینکه جراحان پلاستیک این کار را انجام دهند.»

       فنایی درباره میزان شکایات و نارضایتی از پزشکان این حوزه گفت: «کمتر از 2 درصد شکایاتی که تحت عنوان جراحان زیبایی انجام می‌شود، مربوط به جراحان پلاستیک است و 98 درصد هم در مواردی است که افراد دیگر با عنوان جراح پلاستیک اقدام به جراحی می‌کنند و این موضوع باعث واکنش مردم شده و در جامعه انعکاس بدی پیدا کرده است.»

       این جراح ترمیمی درباره مشکلات صنفی قشر جراحان پلاستیک و ترمیمی نیز اظهار کرد: «در صنف ما چند مشکل وجود دارد؛ اول اینکه جراحی پلاستیک یک‌رشته فوق‌تخصصی است و شرایط بسیار سختی برای ورود دارد. کسی که می‌خواهد جراح پلاستیک شود، باید حداقل 30 سال تحصیلات مدون داشته باشد. معمولا افراد وقتی به این سطح می‌رسند، حداقل 38 سال دارند و حقوق حرفه‌ای خود را آنطور که نیاز دارند، نمی‌توانند دریافت کنند و تعهداتی که به وزارتخانه بدهکارند، بسیار زیاد است. فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی انتظار دارند مانند رشته‌های دیگر، دوره‌های اجباری نداشته باشند. در صورتی‌که این اتفاق نمی‌افتد و متخصصان معمولا باید دوره‌های خود را در نقاط محروم بگذرانند. متخصصان که در اواخر جوانی تازه به اول بازدهی رسیده‌اند و به آرامش نیاز دارند با گذراندن دوره اجباری خدمت مواجه می‌شوند.

 ما مخالف این نیستیم که خدمات در شهرستان‌ها ارائه شود. اتفاقا دوست داریم در نقاط دوردست نیز خدمات ارائه دهیم، اما در ازای آن بهره‌مندی مناسب و عدالت بین‌رشته‌ای هم باید باشد. اگر به پزشک مربوط است که خدمات دور از مرکزش را ارائه دهد، انتظار این است که رشته‌های دیگر نیز همین کار را انجام دهند.»

       او تعریف تعرفه برای جراحان ترمیمی را مشکل بعدی دانست: «جراحی‌های زیبایی به هرحال آمیزه‌ای از علم و هنر است و توانایی جراحان پلاستیک، فقط در این نیست که بیماری را جراحی کند؛ بلکه همه اطلاعات و مهارت پزشک با توانایی که در هنر دارد آمیخته می‌شود تا بیمار بهترین بهره را بگیرد و گنجاندن هنر و مهارت در تعرفه‌ها و آن هم بدون معیار مشخص از عدالت به دور است. تجربه و توان یک فرد با تجربه با کسی که اینها را ندارد، نباید یکسان سنجیده شود.»

        سید جواد امیری‌زاد، یکی دیگر از اعضای انجمن جراحان ترمیمی و زیبایی نیز به شکایت مراجعه‌کنندگان پس از جراحی و ایجاد عارضه اشاره کرد: «بعد از شکایت این افراد و طرح در کمیسیون پزشکی متوجه می‌شویم که پزشک مربوطه اصلا جراح پلاستیک نیست و بیماران فقط با دیدن تابلو یا سرنسخه پزشک برای انجام عمل اقدام می‌کنند. مردم برای ساده‌ترین خریدها، تحقیقات کاملی از مکان و قیمت و کیفیت اقلام موردنیاز خود انجام می‌دهند، اما جای تعجب است که برای سلامت خود و پیش از بروز مشکلات و عوارض، نسبت به انتخاب پزشک متخصص اقدام نمی‌کنند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
چطور كار شما هنره ،،ولي شما هنرمندان چيره دست براي ٥٠ هزار تومان پول بيشتر بيماران را بجاي بيمارستان در دي كلنيكهاي غير استاندارد عمل مي كنيد و بيماران نيز گاهي زير بيهوشي در اين هنركده هاي ترسناك مي ميرند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: