کد خبر: ۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجمع نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 میلیارد تومان باید برای رفع مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی این استان به صورت فوری اختصاص یابد.

 به گزارش شفا آنلاین،محمدمهدی زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای سلامت استان کرمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بدهی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی موجب شده این دانشگاه ها وضع مالی خوبی نداشته باشند و در این رابطه نیاز است این بدهی ها پرداخت شود.
وی اظهار کرد: بدهی سنگین بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی یکی از مشکلات موجود است که این میزان در استان کرمان 120 میلیارد تومان است.
وی همچنین گفت: یک فضای روانی در جامعه درباره کمبود دارو در استان کرمان ایجاد شده بود که باید در این رابطه اطمینان بخشی به مردم انجام شود و مردم بدانند دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع آنفلوآنزا در کرمان، نگرانی جدی خانواده ها را در پی داشت و تعطیلی مدارس برای مردم آرامش بخش بود.
وی بیان کرد: تدبیر شورای سلامت استان در زمینه تعطیلی مدارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و تلاش های کادر بهداشتی و درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی کرمان جای تقدیر دارد.
زاهدی افزود: همچنین باید از رسانه ها به دلیل اطلاع رسانی درست در زمینه آگاهی دادن به مردم تقدیر کنیم .

*اجرای طرح تحوب سلامت نیاز به تقدیر دارد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور جای تقدیر دارد و نگرانی ما، تامین اعتبارات مالی این طرح است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تحت تاثیر قرار می دهد.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: از چهار هزار و 700 میلیارد تومان که قرار بود به وزارت بهداشت داده شود بیشتر از 300 میلیارد تومان پرداخت نشده که این امر وزارتخانه را تحت تاثیر قرار داده است.
وی اظهار کرد: مردم انتظار دارند با تداوم طرح تحول سلامت 90 درصد هزینه ها توسط دولت و 10 درصد توسط مردم پرداخت شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس درصدد هستند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را همراهی کنند تا این شرایط ادامه یابد.
وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست، مطالبات دانشگاه علوم پزشکی را به صورت جدی پیگیری شود.
پورابراهیمی همچنین بر تسریع در صدور مجوزهای مربوط به توسعه بخش های بهداشتی و درمانی در استان کرمان تاکید کرد.
وی از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان و تلاش های کادر دانشگاه های علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی این استان تقدیر کرد و گفت: در استان کرمان نگرانی های جدی درباره بیماری آنفلوآنزا ایجاد شده بود.
وی افزود: افتخار می کنیم که یک وزیر بسیجی در راس مجموعه بهداشت و درمان کشور قرار دارد.
پورابراهیمی ادامه داد: برخی می خواهند از این فضاها سوء استفاده کنند و باید مراقب باشیم.

* وجود 250 هزار میهمان ناخوانده در کرمان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: وجود 250 هزار میهمان ناخوانده یکی از معضلات استان کرمان است.
شهباز حسن پور افزود: سرانه ای برای اتباع بیگانه در استان کرمان در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار کرد: کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی نیز یکی از مشکلات استان کرمان است.
وی به شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: شاید یک مقدار بیش از اندازه درباره آنفولانزا اطلاع رسانی شد اما فضایی که در شبکه های مجازی وجود داشت این حجم اطلاع رسانی را لازم کرده بود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نه تنها کاهش نمی دهد بلکه سعی می کنیم این بودجه را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: دهها سرمایه گذار برای ساخت بیمارستان در استان کرمان حاضر به سرمایه گذاری هستند اما باید روند ارائه مجوزها اصلاح شود.
حسن پور گفت: اقدامات شورای تامین استان کرمان در راستای ساماندهی به حاشیه نشینی بسیار خوب است که پیشنهاد می کنم از این مناطق بازدید شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فصلی وارد کرمان شد.
وی پس از ورود به کرمان از بیمارستان افضلی پور این شهر بازدید و از بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در این مرکز آموزشی درمانی عیادت کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین نشستی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در کرمان برگزار و امروز پنجشنبه با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد.
حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و 33 نفر فوت شدند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: