کد خبر: ۸۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 09
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه تا‌کنون هیچ تخلف و گران فروشی در فروش ماسک‌های تنفسی در زاهدان مشاهده نشده است، گفت: تاکید می‌کنم که استفاده از ماسک برای محیط‌ها باز فایده‌ای ندارد، بلکه ماسک تنها در محیط‌های بسته که احتمال آلودگی وجود دارد، نیاز است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا مبارکی  با اشاره بر شیوع آنفلوآنزای H1N1 در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: استفاده از ماسک در فضای باز نظیر کوچه و خیابان منطقی نیست، چرا که ماسک برای محیط‌های بسته لازم است.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس بازدید گروه نظارت معاونت غذا و دارو که از هفت داروخانه سطح شهر زاهدان بازدید کردند تا کنون هیچ مورد گران‌فروشی و تخلف در فروش ماسک‌های تنفسی مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پایش‌ و نظارت و نظارت بر روند خدمات‌رسانی داروخانه‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: سود مجاز در اقلام پزشک 15 درصد است، یعنی هر داروخانه و یا مراکز فروش اقلام پزشکی این مسئله را در تعرفه گذاری خود رعایت نکند از نظر ما متخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اکنون قیمت ماسک در داروخانه‌ها بین 200 تومان تا 18 هزار تومان است، اضافه کرد: این تفاوت قیمت بر ناشی از مارک و شرکت سازنده ماسک است و نمی‌توان بر این اساس فروشنده را متخلف نامید، ولی هر خریدار می‌تواند در ازای خرید ماسک یا اقلام پزشکی دیگر از فروشنده برگ خرید دریافت کنند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی زاهدان در ادامه با اشاره بر اینکه تعداد از داروخانه‌ها از گذشته ماسک‌هایی داشته‌اند که بفروش نرسیده‌، ولی با موج این آنفلوآنزا این ماسک‌ها با قیمت‌های قدیمی فروخته شده است، گفت: تا کنون هیچ تخلف و گران‌فروشی در مورد ماسک‌ها تنفسی در داروخانه‌ها مشاهده نشده است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: