کد خبر: ۸۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
شفاآنلاین >حوادث پز شکی>شیوع وبا در تانزانیا حدود 10هزار نفر از مردم این کشور را بیمار کرده و 150 نفر را کشته است. این سازمان اعلام خطر کرده است که جاری شدن سیل خطر گسترش این بیماری را در سطح بین‌المللی به‌وجود آورده است
به گزارش شفاآنلاین ،آمار آزمایشگاهی مسئولین بهداشت تانزانیا نشان می‌دهد، از زمان شیوع این بیماری در ماه اوت، حداقل 9871 نفر به آن دچار شده‌اند و 150 نفر هم مرده‌اند. گفتنی است، 1 ماه پیش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان را 4922 نفر و آمار فوت‌شدگان را 74 نفر اعلام کرده بود.

       مردم دارالسلام که بزرگ‌ترین شهر این کشور است، بیش از همه به این بیماری دچار شده‌اند. به گزارش فادلا شعیب، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در این شهر 4500 مورد ابتلا به وبا مشاهده شده است.

       وبا که از طریق نوشیدن آب آلوده منتقل و سبب اسهال حادی شود، در سراسر این کشور از جمله 2 جزیره در مجمع‌الجزایر زنگبار شیوع پیداکرده است.

       شعیب، در اظهارات خود تاکید کرده است که یک کمپین بسیار فعال برای ساماندهی به شیوع این بیماری تشکیل‌شده است. این کمپین اقداماتی ازجمله کلریناسیون آب و نظارت بر تشخیص سریع مناطق آلوده را انجام می‌دهد و کار خود را با پایین آوردن آمار روزانه مبتلایان به وبا شروع کرده است. سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود پدیده اِل‌نینو طی فصل‌های بارانی در تانزانیا، سبب بارش شدید باران و جاری شدن سیل شود که خود سبب گسترش انتقال وبا در سطح بین‌المللی می‌شود. WHO
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: