کد خبر: ۸۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: سال گذشته استاندارد سازی تخت‌های icu انجام شد و در نیمه اول سال جاری نیز از طریق نیاز سنجی خرید متمرکز 2200 تخت صورت گرفت.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر امیر علی سوادکوهی رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران با اشاره به اینکه 10 درصد تخت‌های بیمارستانی باید ویژه باشند، اظهار داشت‌: وزارت بهداشت درخواست تعداد تخت‌های ویژه را از شهرستانها دریافت نموده و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته 2200 تخت را خریداری نموده که عملا تا پایان امسال باید 5 هزار تخت در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های icu در سال جاری گفت: افزایش تخت‌ها مشکلات این بخش را مرتفع نمی‌کند زیرا این تعداد تخت پاسخگوی نیاز بیماران نیست و در بسیاری از موارد به دلیل خالی نبودن تخت‌ها بیمار به سایر مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود زیرا مدت زمان انتظار او برای خالی شدن تخت و پذیرش معلوم نیست.

وی همچنین در خصوص تعداد تخت‌های NICU  اذعان داشت: در این بخش کمتر از 250 تخت  داریم که پاسخگوی نیازها نیست و با توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت باید تمام امکانات بهداشتی و درمانی در سیستم سلامت لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه با مشکلات اساسی مواجه هستیم، تصریح کرد‌: با توجه به حساس بودن این بخش باید توجه ویژه‌ای به آن شود که البته در سال گذشته وزارت بهداشت اقدام به استاندارد سازی تخت‌های ICU کرد زیرا تخت‌ها تجهیزات لازم را برای خدمت رسانی به بیماران نداشتند.

سوادکوهی خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه به نسبت جمعیت باید 15 تا 20 هزار تخت باشد اما با خرید متمرکزی که وزارت بهداشت از طریق نیاز سنجی انجام داده است تا پایان سال فقط 5 هزار تخت در این بخش خواهیم داشت.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: