کد خبر: ۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 05
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:20 تیم سلامت کنترل و مقابله با ورود بیماری واگیردار در مرز بین المللی شلمچه مستقر است.
به گزارش شفا آنلاین،شهرام مقام جمعه افزود:تیم های سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان مجهز به دستگاه کنترل الکترونیکی تب بیماران در قالب دو شیفت کاری در حال پایش سلامت و بهداشت زائران ورودی از مرز شلمچه است.
وی اظهار داشت:از بیماران دارای علائم مشکوک بیماری چون تب شدید، تنگی نفس، سرفه و اسهال، نمونه گیری خونی شده و نتیجه آن به نزدیکترین مرکز درمانی محل سکونت زائران اعلام می شود.
مقام با بیان استقرار 12 دستگاه آمبولانس در مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی، گفت:یک درمانگاه موقت نیز با حضور پزشک، پرستار زن و مرد و ارائه داروهای رایگان در این مرز در حال خدمت رسانی به زائران است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد:دارو و تجهیزات مورد نیاز به اندازه کافی در مرز شلمچه تامین شده است و در هر نوبت کاری دو پزشک در منطقه مستقر هستند.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق عزیمت کردند که 350 هزار نفر از آنها از مرز شلمچه به عراق سفر کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: