کد خبر: ۸۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>سلامت>برخی از بیماری‌های مرگبار در دنیا چنان خاصیت مخربی بر بدن می‌گذارند که در اثر آنها افراد تنها در عرض 24 ساعت می‌توانند از بین بروند.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان هشدار می‌دهند برخی از بیماری‌های فوق‌ مرگبار می‌توانند تنها در عرض یک روز باعث مرگ افراد شوند.

گفتنی است کارشناسان اعتقاد دارند بسیاری از بیماری‌های قومیتی می‌توانند در عرض کمتر از 24 ساعت باعث مرگ میلیون‌ها انسان شوند.

بررسی نشان می‌دهند، کارشناسان از جمله بیماری‌های مرگبار، ابولا، تب‌ دنگی، بیماری مننژیت، نکروز التهابی، بیماری meningococcal، بیماری chagas، سکته مغزی، بیماری mrsa،‌ بیماری وبا، بیماری bubonic plague و بیماری طاعون را می‌توان نام برد.

از میان این بیماری‌ها تب دانگی که از طریق نیش پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود بسیار مرگبار است و تخمین زده می‌شود که هر سال بیش از 100 میلیون مورد در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

در اثر این بیماری فرد دچار استفراغ مداوم، درد شکمی شدید و مشکلات تنفسی می‌شود و در عرض 24 الی 48 ساعت می‌توانند سبب نارسایی سیستم گردش خون، بروز شوک و در نهایت مرگ شود.

در حال حاضر داروی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد و تنها چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شود امکان درمان فرد توسط داروهایی کمکی وجود خواهد داشت.

بیماری ابولا نیز تا به حال یازده هزار و 314 نفر را در جهان درگیر کرده است و در کشورهای غرب آفریقا از جمله گینه، سیرالئون و لیبریا ظاهر شده است.

در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد و علاوه بر انسان‌ها حیوانات پستاندار از جمله میمون‌ها، گوریل‌ها و شمپانزه‌ها را نیز مبتلا می‌شود.

علائم این بیماری شامل تب ناگهانی، ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد، گلودرد، اسهال، استفراغ، بثورات جلدی، اختلال در عملکرد کبد،‌ کلیه، خونریزی داخلی و خارجی است و حتی در عرض 24 ساعت سبب مرگ افراد شود.

بیماری وبا نیز نوعی عفونت روده‌ای حاد است و در اثر آن فرد دچار اسهال‌ آبکی و در نتیجه بروز کم‌آبی شدید و مرگ ناگهانی می‌شود.

بسیاری از این بیماری‌ها دارای واکسن یا روش درمانی صد درصدی نیستند و همه ساله عده فراوانی در اثر ابتلا به آنها جان خود را از دست می‌دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: