کد خبر: ۸۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی دانشمندان به پیشرفت هایی در زمینه علوم ژنتیکی دست پیدا کرده اند که موجب می شود تا بتوان با تغییر و جایگزینی ژن های بیمار با ژن های اصلی و سالم، بیماری را در او درمان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،هم اکنون از فناوری ویرایش ژن ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. با این حال امید است که به استفاده از این روش بتوان تمامی بیماری ها را از بین برد. محققان در طی تحقیقات خود نشان داده اند که می توان با استفاده از روش جدیدتر ویرایش ژن ها دیستروفی عضلانی صورت را نیز از بین برد.

با استفاده از این روش می توان با ارسال ترکیبی از پروتئین و آر ان ای به مرکز اتصال ژن آن را اصلاح کامل کرد. البته لازم به ذکر است که با استفاده از این روش نمی توان همه بیماری ها را به طور ناگهانی درمان کرد.

در این روش که CRISPR نام دارد می توان ژن های معیوب را با ژن های اصلی جایگزین کرد. با استفاده از این روش می توان با ارسال ترکیبی از پروتئین و آر ان ای به مرکز اتصال ژن آن را اصلاح کامل کرد. البته لازم به ذکر است که با استفاده از این روش نمی توان همه بیماری ها را به طور ناگهانی درمان کرد.

البته این روش هنوز تا تکامل و پذیرش کامل به مراحل بسیاری از پیشرفت نیاز دارد و برای نمونه محققان هنوز هم این روش را بر روی انسان های زنده و واقعی آزمایش نکرده اند. به این ترتیب نمی توان تضمین کرد که این روش می تواند برای همه موجودات کره زمین به یک نحو عمل کند. علاوه بر این تست اولیه این روش نیز تنها 50 درصد موفق بوده است.

اگر این روش که با نام مرمت ژن ها شناخته می شود بتواند در زمینه درمان بیماری ها نیز کارآمد واقع شود می تواند تحول بسیار بزرگی در علم پزشکی ایجاد کند. پزشکان با استفاده از آن می توانند به جای از بین بردن علائم بیماری های ژنتیکی، علت اصلی به وجود آورده آن را از بین ببرند.سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: