کد خبر: ۸۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>طبق یک مطالعه جدید افراد بزرگسالی که در هوای بازدم آنها سطح منوکسیدکربن بالا باشد، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،منوکسید کربن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. طبق گفته محققان، مطالعات پیشین نشان داده اند که ارتباط مستقیمی بین سطح بالای منوکسیدکربن بازدم و افزایش خطر بروز بیماری قلبی وجود دارد.

در مطالعه جدیدی به سرپرستی دکتر «متیو نایور» از بیمارستان بیرگام در بوستون، بیش از ۳۳۰۰ فرد سالم بدون سابقه سکته مغزی مورد بررسی قرار گرفتند.

میزان منوکسید کربن موجود در هوای بازدم تمامی بیماران اندازه گیری شد و بعد از آن، سلامت آنها تقریباً به مدت ۱۳ سال پیگری می شد.

به گزارش این تیم تحقیقاتی، درمقایسه با یک سوم افرادی که دارای پایین ترین میزان منوکسیدکربن در بازدم شان بودند، یک سوم میانی ۶۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی در طول این مدت قرار داشتند. همچنین یک سوم افرادی که دارای بالاترین میزان مونوکسیدکبرن بودند، ۹۷ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند.

اسکن مغزی حدود ۲۰۰۰ تن از این افراد نشان داد که در آنهایی که بالاترین میزان منواکسید کربن در هوای بازدمی داشتند حجم مغز کوچک تر، حجم ماده سفید بیشتر و نرخ بروز سکته مغزی خاموش بالاتر بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: