کد خبر: ۸۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی> در بزرگ‌ترین بررسی که تا به ‌حال در خانه‌های سالمندان درباره دوز بالای واکسن آنفلوآنزا انجام گرفته است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تزریق واکسن 4 بار قوی‌تر از واکسن استاندارد آنفلوانزا توانسته، خطر بستری شدن در فصل آنفلوانزا را تا حد چشمگیری کاهش دهد.
به گزارش شفا آنلاین، گروهی که دوز بالای واکسن را دریافت کرده بودند، 7/19درصد در بیمارستان بستری شدند، در حالی که این میزان برای دریافت‌کنندگان دوز استاندارد واکسن، 9/20 درصد بوده است. این یافته‌ها در آخرین جلسه انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا ارائه شد.

       استفان گراونشتاین، رئیس این تحقیقات می‌گوید: «با دانستن اینکه 5/1 میلیون نفر ساکن خانه‌های سالمندان هستند، یک درصد کاهش در بستری شدن یعنی بستری نشدن هزاران نفر.» براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در فصل شیوع آنفلوانزا، خطر این وجود دارد که یک سالمند از هر 5 سالمند در بیمارستان بستری شود. در این مطالعه 50 هزار فرد بالای 65 سال که 14 هزار نفر آنها بیش از 90 سال داشته‌اند، از 823 خانه سالمندان در 38 ایالت شرکت کرده‌اند. به این شرکت‌کنندگان طی دوره‌های نوامبر 2013 تا مارس 2014، واکسن آنفلوانزا زده شد.

       «ابتلا به آنفلوانزا مهم‌ترین دلیل بستری شدن ساکنان خانه‌های سالمندان است که علاوه بر پنومونی ممکن است منجر به حملات قلبی، نارسایی قلب یا سکته شود. به‌خصوص در جمعیت فشرده خانه‌های سالمندان آنفلوانزا می‌تواند به ‌سرعت شیوع یابد. در مطالعه ما هیچ‌کدام از 83 نفری که دوز بالای واکسن آنفلوانزا را دریافت کرده بودند، در فصل این بیماری بستری نشدند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: