کد خبر: ۸۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>جامعه پزشکی> جرج اوزبورن، وزیر خزانه‌داری بریتانیا وعده داد که در سال مالی آینده 6 میلیارد پوند (9 میلیارد دلار) بودجه بیشتر به سازمان ملی سلامت اختصاص دهد.
به گزارش شفا آنلاین، دولت بریتانیا چند روز پس از آنکه پزشکان جزء با اکثریت مطلق رای به اعتصاب دادند، به دنبال آن است که نشان دهد به بخش بهداشت اولویت می‌دهد.

       به گزارش بلومبرگ حزب حاکم محافظه‌کار در مانیفستش برای انتخابات در ماه مه وعده داده است که تا سال 2020 اعتبارات بهداشتی تا 10 میلیارد پوند به ارزش واقعی افزایش دهد و به سازمان ملی سلامت امکان دهد تا طرحی 5 ساله را برای آینده این سرویس به اجرا درآورد. 6 میلیارد از این 10 میلیارد پوند تا پایان سال مالی 17- 2016 تحویل می‌شود و 8/4 میلیارد پوند اعتبار مالی در هر سال در طول 5 سال آینده تخصیص داده خواهد شد.

       وزارت بهداشت بریتانیا
می‌گوید این افزایش اعتبار به ارزش واقعی به ارائه خدمات بهداشتی مداوم در 7 روز هفته از لحاظ مراقبت‌های اولیه و بیمارستانی کمک و تضمین خواهد کرد که با کمک 5000 پزشک عمومی اضافی و سرمایه‌گذاری 750 میلیون پوندی، خدمات پزشکی عمومی در بعدازظهرها و تعطیلات آخر هفته هم به مردم ارائه شود.

       اوزبورن در این ‌باره گفت: «هنگامی می‌توان سازمان ملی سلامت قوی داشت که اقتصادی قوی داشت و به همین خاطر است که ما تصمیمات مشکل مورد نیاز برای کاهش کسر بودجه را گرفته‌ایم و داریم امنیت اقتصادی لازم را تامین می‌کنیم تا بتوانیم به پرداخت 10 میلیارد پوند دیگر به سازمان ملی سلامت تا سال 2020 متعهد شویم. این تعهد مالی به این معناست که من دارم برای 5 سال آینده بودجه‌ای نیم تریلیارد پوندی را به وزارت بهداشت پرداخت می‌کنم،‌ یعنی بزرگ‌ترین تعهد مالی از هنگام ایجاد سازمان ملی سلامت در سال 1948.»

       تاکید وزیر خزانه‌داری بریتانیا بر تمایل دولت به سرمایه‌گذاری در سازمان ملی سلامت در حالی صورت می‌گیرد که روابط دولت با کارکنان نظام سلامت این کشور پرتنش باقی مانده است.

       پزشکان جزء در حال برنامه‌ریزی برای اعتصاب در اعتراض به طرح‌های جرمی هانت، وزیر بهداشت، برای اعمال قراردادهای جدید با آنان برای تغییر شیوه پرداخت دستمزدشان و کاهش پاداش برای کار در آخر هفته هستند.

دولت محافظه‌کار قصد دارد که خدمات مراقبت‌بهداشتی را روزهای تعطیل آخر هفته، شنبه و یکشنبه، در دسترس همه مردم قرار دهد. انجمن پزشکی بریتانیا می‌گوید طرح‌های وزیر بهداشت حفاظ‌های مربوط به حداکثر ساعات کاری پزشکان را بر خواهد داشت و به این ترتیب جان بیماران به خطر خواهد افتاد. براساس گزارش وزارت خزانه‌داری بریتانیا، این افزایش بودجه به سازمان ملی سلامت امکان خواهد داد تا 800000 مورد عمل جراحی و درمان بیشتر، 2 میلیون آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و 5/5 میلیون ویزیت سرپایی بیشتر ارائه کرده و 2 میلیارد پوند بیشتر صرف داروهای جدید کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: