کد خبر: ۸۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>محققان با استفاده از تزریق نانو ذرات طلا موفق به افزایش کنتراست تصویر برداری اشعه ایکس از بافت پستان در موش ها شدند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران اخیرا روش جدیدی برای شناسایی بیماری سرطان پستان ارائه کرده‌اند، این روش روی موش‌های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج جالب توجهی به دنبال داشته است.
 
در این مقاله، محققان نشان دادند که با تزریق نانو ذرات طلا،‌به بافت بدن امکان تصویربرداری دقیق‌تر فراهم شده و می‌توان تشکیل سرطان پستان را در مراحل اولیه بیماری شناسایی کرد. در حال حاضر ماموگرافی یکی از روش‌های بسیار مناسب برای شناسایی و تشخیص بیماری سرطان پستان در خانم‌ها قلمداد می‌شود.

یکی از محدودیت‌های اشعه‌ی ایکس آن است که با استفاده از آنها بافت پستان به صورت یک توده سفید دیده می‌شود که روی آن الیافی قرار دارد. وجود این الیاف مانع از دیدن نشانه اولیه بیماری سرطان است. با استفاده از روش‌های دیگر نظیر سونوگرافی و تصویر برداری مولکولی از بافت پستان می‌توان وجود سلول‌های غیر معمول را مشاهده کرد اما هر یک از این روش‌ها نیز محدودیت‌هایی دارند.
 
در این پروژه محققان با تزریق نانو ذرات طلا به بدن، کنتراست سیستم ماموگرافی اشعه ایکس را اصلاح کردند به طوری که این نانو ذرات می‌توانند با چسبیدن به عامل نشان دهنده‌ی بیماری موجب بهتر دیده شدن این ساختارها شوند. این گروه تحقیقاتی با دوز پایین، نانو ذرات را به پستان موش تزریق کردند. این نانو ذرات مهندسی شده موجب روشن‌تر دیده شدن عامل نشان دهنده‌ی بیماری در بافت شده و در نتیجه بهتر دیده می شوند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: