کد خبر: ۸۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 28
شفا آنلاین>سلامت>سرطان خون به عنوان شایع‌ترین سرطان در کودکان شناخته شده است که 90 درصد از بیماران قابل درمان هستند.
به گزارش شفا آنلاین،عظیم مهرور رییس بیمارستان محک در کنفرانس خبری افتتاح اولین بخش درد و مراقبت‌های تسکینی سرطان کودکان در بیمارستان محک بیان کرد: 90 درصد از بیمارانی که سرطان خون دارند می‌توانند درمان شوند. علاوه بر این سرطان خون شایع ترین سرطان در بین کودکان است و آمار شیوع آن سه تا چهار مورد در هر 100 هزار نفر است.

وی ادامه داد: سرطان خون 25 تا 30 درصد از کل سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است. پس از آن سرطان مغز رتبه دوم را دارد سرطان چشم نیز در بیمارستان محک در رده بعدی قرار می‌گیرد.

مهرور با بیان اینکه جمعیت سرطان در ایران 12 تا 16 مورد در هر 100 هزار نفر است، عنوان کرد: تا 30 سال گذشته بسیاری از کودکان به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی مانند ذات‌الریه، اسهال، بیماری‌های عفونی و... دچار مرگ می‌شدند، با افزایش تکنیک‌های تشخیصی و بیماریابی روند تشخیص بیماری‌ها سرعت یافته است. همچنین خوشبختانه در حال حاضر بیماری‌های کشنده تشخیص داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: البته عوامل خطر وجود دارد اما مهمترین آنها ژنتیک و استعداد بیماری است. همچنین آلودگی‌ها، تغذیه نامناسب، عدم تحرک و... از این عوامل خطر به حساب می‌آیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: