کد خبر: ۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 27
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج بازرسان از بررسی برنامه پزشک خانواده شهری مثبت بوده، این برنامه مسیر معقولی دارد و چالش های آن در حال برطرف شدن است.

به گزارش شفا آنلاین،باقر لاریجانی روز جمعه در نشست دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج در شیراز گفت: در بازرسی های صورت گرفته از برنامه پزشک خانواده شهری، نحوه رسیدگی بهتر به بیماران و تجویزهای صحیح از موارد اصلی و مورد پایش بود.
وی اظهار داشت: هم اینک برنامه پزشک خانواده شهری در کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست و این وزارتخانه نیز برای اجرای هر چه بهتر این برنامه از پیشنهادهای دانشگاه های کشور استقبال می کند.
لاریجانی افزود: از جمله طرح هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرا در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مدنظر دارد، برگزاری یک دوره آموزش عمومی و پزشک خانواده برای آن دسته از پزشکانی است که با این برنامه همکاری دارند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از برنامه تحول نظام سلامت نیز به عنوان برنامه ای ویژه در این وزارتخانه یاد کرد و افزود: این برنامه متفاوت از سایر برنامه هاست و باید با تمرکز بیشتری به آن بپردازیم.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، با اشاره به 15 اولویت مطرح شده از سوی روسای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج بیان داشت: این اولویت ها همانند نهالی است که باید آنها را پرورش دهیم.
لاریجانی در قسمت دیگری از مطالب خود، به قابلیت های منطقه عسلویه بوشهر که رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن به عنوان یکی از روسای مناطق پنج در این نشست حضور داشت، اشاره کرد و گفت: عسلویه یکی از مناطق مناسب برای سرمایه گذاری آموزشی است.
وی همچنین در مورد بازدید خود از بیمارستان پیوند اعضای شیراز که هم اینک در حال ساخت است، بیان کرد: ساخت این بیمارستان با این عظمت، می تواند شیراز را به قطب کشور و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس در پیوند اعضا تبدیل کند.
اجلاس روسا و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج که شامل شیراز، فسا، جهرم، بندرعباس، یاسوج و بوشهر است روز پنجم آذرماه جاری در شیراز آغاز شد و امروز (جمعه) خاتمه یافت.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: