کد خبر: ۸۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 28
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات پژوهشگران موسسه تحقيقاتی بيمارستان كودكان اوكلند امريكا كه در مجله FASEB به چاپ رسيده است، تركيب ويتامين D۳ و امگا ۳ به كنترل توليد و عملكرد سروتونين كمک كرده است.

به گزارش شفا آنلاین، با توجه به اينكه در بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری های عصبی، کمبود مواد مغذی به خصوص کمبود ویتامین D۳ و امگا ۳ مشهود است، تركيب این مواد تاثیری مثبت بر روی بهبود علائم بیماری های مانند بیش فعالی، اختلالات دوقطبی، اسكيزوفرنی، اختلالات کنترل تکانشی، افسردگی و اختلال وسواس اجباری دارد.

امروزه طيف وسيعي از جمعيت جهان كمبود ویتامین D۳ و امگا ۳ دارند و این نشان دهنده توليد ناكافي سروتونین در مغز است. سروتونین طیف وسیعی از عملکردها و رفتارهای مغز را تنظیم می کند. کاهش سروتونین باعث افزایش اضطراب و در نتیجه افزایش ترشح هورمون های استرس می شود.

افزایش میزان ویتامین D۳ و امگا ۳ می تواند باعث افزایش توليد سروتونین شود كه بهبود عملکرد شناختی افراد و کاهش رفتارهای تکانشی را به همراه دارد. سنتز سروتونین در مغز از تریپتوفان بوسیله آنزیم تریپتوفان هیدروکسیلاز۲ ، که رونویسی آن توسط ویتامین D۳ فعال می شود، صورت می پذیرد.

سطح ناکافی ویتامین D۳،  EPA یا DHA موجود در امگا ۳ همراه با عوامل ژنتیکی و در دوران رشد، منجر به عملکرد نادرست سروتونین می شود و ممکن است مکانیسم اصلی بروز اختلالات عصبی و افسردگی باشد. به طوريكه مصرف کافی ویتامین D۳ و امگا ۳ به كاهش شدت اختلالات عصبي کمک مي کند.

مطالعات نشان مي دهد استفاده از تركيب ویتامین D۳ و امگا ۳ روشی مناسب برای کنترل توليد و عملکرد سروتونین در مغز است و روشی بهتر در مقايسه با استفاده از داروهای محرک سروتونین به حساب مي آيد زیرا استفاده از این داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: