کد خبر: ۸۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 03
دکتر قیامت در گفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفااآنلاین :معاون آموزشي و پژوهشي سازمان نظام پزشكي تهران بزرگ در واکنش به کلاهبرداری چند میلیاردی از دهها پزشک به بهانه فروش خودروی لیزینگ ازطریف صندوق تعاون این سازمان گفت: حضور برخي افراد در راس صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشكي كه مصلحت و منافع فردی را بر مصالح پزشكان ترجيح مي دهند باعث بروز حواشي و مشكلات بسياري شده که این روند هرچه سریعتر باید اصلاح شود.
دكتر محمد مهدی قيامت درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن اعلام این خبر گفت:  شورايعالي نظام پزشكي به مثابه مجمع عمومي صندوق تعاون و رفاه سازمان است.يعني نظارت بر صندوق بايد از سوي شورايعالي انجام شود. اما به دليل نظارت ضعيف و حضور برخي افراد منفعت طلب باعث شد كه صندوق متاسفانه با حاشيه هاي زيادي در اين دو سال روبرو شود. از جمله بحث ليزينگ خودرو، قرارداد بستن يكي از ورزشكاران مشهور و بستگانش با صندوق كه هيچ توجيه قانوني و منطقي ندارد و وجود افراد غير متخصص در صندوق كه منجر به بروز حاشيه و مشكلات شده است.

رييس انجمن بيهوشي و مراقبتهای ویژه كشور درباره كلاهبرداري ليزينگي از پزشكان گفت: سازمان نظام پزشكي بايد بشدت پيگير اين ماجرا باشد و خسارت پزشكان را هر چه سریعترجبران كند و با كمك دستگاه قضايي مقصران را شناسايي و با آنها برخورد جدي داشته باشد.

دكتر قيامت درباره مهمترين چالش هاي جامعه پزشكي و وظيفه سازمان براي رفع آنها گفت: متاسفانه در حال حاضر آنقدر در نظام پزشكي حاشيه وجود دارد كه از مشكلات جامعه پزشكي غافل مانده ايم. در واقع كساني كه بايد پيگير حل اين مشكلات باشند آنقدر درگير حواشي خود هستند كه نه وقت پيگيري دارند نه ويژگي مديريتي براي حل مشكلات را .به همين خاطر است كه سر در گم مانده ايم. به عبارتي انقدر درگير مسايل درون سازماني شده ايم كه به مشكلات بزرگ تر نمي رسيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: