کد خبر: ۸۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >نتایج یک تحقیق جدید که در نشریه Journa- of Applied Psychology منتشر شده، حاکی از آن است که مردان دارای اضافه وزن و چاق، در زمان خرید یا تقاضا برای شغل، با تبعیض روبه‌رو می‌شوند. این دسته از تحقیقات، پیش از این در مورد زنان انجام شده بود، اما مردان کمتر درگیر این تحقیقات شده بودند.
به گزارش شفا آنلاین، محققان آمریکایی در دو مطالعه به این موضوع پرداختند. در مطالعه نخست، مردان لاغر اندام برای شغل‌هایی که در فروشگاه‌های خرده‌فروشی در نظر گرفته شده بود، تقاضا دادند. سپس همین مردان با پوشیدن لباس‌ها و گریم‌هایی که آنها را چاق نشان می‌داد، در مغازه‌های دیگری درخواست کار دادند.

       به منظور بررسی واکنش‌ها به مردان دارای اضافه‌وزن به عنوان مشتری، همان مردان در نقش مشتری فروشگا‌های دیگری ظاهر شدند. سپس با پوشیدن همان لباس‌های افراد چاق، دوباره برای خرید مراجعه کردند.

       نتایج نهایی حاکی از آن بودند که برخوردها با افراد، در وضعیت لاغر اندام و چاق، با هم کاملا فرق داشت. به‌طوریکه افراد چاق شاهد برخوردهای تبعیض‌آمیز بیشتری بودند. این یافته‌ها به معنی آن است که، مردان چاق رفتارهای منفی بیشتری را نسبت به دیگر افراد با وزن نرمال تجربه خواهند کرد. البته این رفتارهای تبعیض‌آمیز رسمی یا غیرقانونی نیستند.

هیچ‌یک از مردان از درخواست برای یک موقعیت محروم نشدند، اما آنها با تبعیض‌های فردی بیشتر یا رفتارهای منفی نامحسوس مواجه می‌شدند. مثال‌هایی از این تبعیض‌ها شامل موارد زیر می‌شود: افرادی که با مردان چاق مصاحبه می‌کردند تمایل داشتند زودتر به مصاحبه پایان دهند، یا رفتار مثبت کمتری را دریافت می‌کردند، مانند لبخند زدن یا تکان دادن سر و رفتارهای اجتنابی مانند اخم کردن را هم بیشتر می‌دیدند.
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: