کد خبر: ۸۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مرکز ملی توسعه تحقیقات پزشکی براساس رقابت بین محققان به برترین‌ها بودجه اختصاص می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص مرکز ملی توسعه تحقیقات پزشکی گفت: مرکز ملی توسعه تحقیقات پزشکی از سال جاری تأسیس شده است که این مرکز بودجه‌ای را برای محققان برجسته علمی در نظر گرفته است که این اعتبار براساس رقابت بین محققان می‌باشد و معمولاً به بهترین متخصصان، این برندها و بودجه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: این مؤسسه در کنار کار پژوهشی خود ارتباط بسیار وسیعی را با ایرانیان مستقیم خارج برقرار کرده است و همچنین برنامه‌های آموزشی در جهت تربیت و تقویت محققان جوان کشور را در دست اقدام دارد.

وی در خصوص پروفسور علوی عنوان کرد: پروفسور علوی از جمله ایرانیانی است که برای اولین بار دانش و بنیادهای دستگاه عکس‌برداری و تشخیصی را که ما امروز نام آن را پت قرار داده‌ایم و دقیق‌ترین روش تشخیص بیماری است که از وی به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی قدردانی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات پرفسور علوی در جهت رونق دانش و تکنولوژی در کشور استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: ما در جهت توسعه‌ی دانش پت بودجه‌ای را در نظر خواهیم گرفت. در حال حاضر بخشی از رشته‌های رادیولوژی و پزشک هسته‌ای با دانش پت مرتبط است ولی باید توسعه پیدا کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: