کد خبر: ۸۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هم اینک پرداخت مطالبات بیمارستان های کشور از سوی بیمه سلامت هفت ماه تاخیر دارد.
 به گزارش شفا آنلاین،دکتر «محمدجواد کبیر» شامگاه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: 570 بیمارستان با بیمه سلامت در سطح کشور قرارداد دارند و بدهی کنونی این سازمان به بیمارستان ها افزون بر 25 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: پرداخت مطالبات داروخانه ها و سایر موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت نیز با تاخیر چهار تا پنج ماهه مواجه است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت موسسات طرف قرارداد این سازمان بیمه گر را در سطح کشور 44هزار مورد نظیر بیمارستانها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و سایر بخش های پزشکی و پیراپزشکی ها اعلام کرد.
وی همچنین با رد این نظر که وضعیت پرداختی های بیمه سلامت در دولت یازدهم نسبت به دولت پیشین نامناسب تر است، افزود: در دولت قبل تاخیر در پرداخت ها در یک بازه زمانی حتی به 12 ماه هم رسید.
دکتر کبیر ادامه داد: بدهی معوقه بیمه سلامت در ابتدای پارسال حدود 9 هزار میلیارد ریال و زیان انباشته حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که با تلاش دولت یازدهم هشت هزار میلیارد ریال به نظام بیمه تزریق شد.
وی گفت: مساله تاخیر در پرداخت ها به علت وضعیت اقتصادی کشور و کاهش قیمت نفت است اما با این حال دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته تا در اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین رویداد اجتماعی کشور اختلالی پیش نیابد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: تا پایان امسال جمع بدهی های این سازمان صرفا برای سال افزون بر 35 هزار میلیارد ریال است که با احتساب بدهی های گذشته افزون بر 50 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت 41 میلیون نفر را در سطح کشور زیر پوشش دارد زیرا با اجرای طرح پوشش فراگیر بیمه ای از پارسال تاکنون 11 میلیون نفر در سطح کشور که هیچ بیمه ای نداشته اند زیر پوشش قرار گرفته اند.
دکتر کبیر گفت: با اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی پرداخت هزنیه بیمه شدگان از 70 درصد پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت به 81 درصد پس از اجرای این طرح افزایش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز گفت: 62 درصد از جمعیت استان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
دکتر علیرضا رمزی افزود: هم اکنون سه میلیون و 735 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که یک میلیون و 137 هزار نفر از این تعداد مربوط به بیمه همگانی است که تاکنون زیر پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند.
وی سایر صندوق های بیمه ای بیمه سلامت خراسان رضوی را شامل کارکنان، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی و سایر قشر ها بیان کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: