کد خبر: ۸۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 24
شفا آنلاین>اجتماعی>پزشکی >نام داعش هم به اندازه خودش ترسناک است. بعد از اتفاقاتی که روزهای گذشته در پاریس افتاد، این وحشت بیشتر هم شده است. در حدی که آنهایی که نامشان به کلمه داعش نزدیک است به دردسر افتاده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،بعد از حمله داعش به فرانسه شرکت داروسازی آمریکایی «ایزیس فارماسوتیکال» به دلیل شباهت اسمش با مخفف نام داعش(ISIS)، تصمیم گرفته است نامش راعوض کند. به گزارش نیویورک پست این تصمیم به خاطر از دست ندادن مشتریان گرفته شده است چرا که این شباهت باعث شده است که این شرکت ضرر مالی بدهد.

 ارزش سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک دو روز بعد از اتفاق پاریس‌ حدود 4 درصد افت کرد. این شرکت در ساخت داروهای درمان سرطان و بیماری‌های قلبی فعالیت دارد. 26 سال سابقه کار داشته است و نامش برگرفته از اسطوره مصری است.

بعضی از کارکنان این شرکت خیلی موافق نبودند که در نام شرکت تغییری ایجاد شود. نظر آنها این بود که این کار شرکت به معنی پیروزی تروریست‌هاست.

این اتفاق تنها تاثیر منفی داعش نیست. Isis یک اسم کوچک زنانه است و زنانی که این نام را دارند چند روزی است که با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. بدترین اتفاق برای Isis Anchalee افتاد. او چند روز پیش در توئیتر اعلام کرد که نامش دردسرهایی را برایش ایجاد کرده است.

 ایزیس داستانش را اینطور تعریف کرده است: « فیس‌بوک مشکوک شد که من دلبستگی‌هایی را به داعش دارم و به خاطر همین نامم را ایزیس گذاشته‌ام. آنها با همین شک حساب کاربری‌‌ام را بلاک کردند. من برای این که ثابت کنم این نام اصلی من است و رابطه‌ای با داعش ندارم از گذرنامه‌ام عکس گرفتم و برایشان ارسال کردم. آنها حرفم را باور نمی‌کردند. بعد از چند بار تلاش مسوولان فیس‌بوک را قانع کردم Isis اسم واقعی من است و ربطی به داعش ندارد.»

 فیس‌بوک بعد از مطلع شدن از اشتباهی که کرده بود از این زن پوزش خواست. سرویس‌های تاکسی‌یاب Lyf و Uber هم گاهی با شک و تردید با زنانی با نام کوچک Isis برخورد می‌کنند. این برخوردهای نامناسب باعث شده است که یک پتیشن با امضای هزاران نفر تنظیم شود و در آن از رسانه‌ها درخواست شود که شیوه رفتارشان را با زن‌هایی که نام کوچک Isis ، تغییر دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: