کد خبر: ۸۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
رئیس انجمن بیمارستان های خصوصی تهران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیمارستان های خصوصی تهران گفت: زباله های بیمارستانی بعد از جمع آوری، بهداشتی شدن و ضدعفونی کردن ،توسط خودروهای ویژه شهرداری منتقل می شوند.
دکتر کوروش شمیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:دربیمارستان های خصوصی تهران، زباله های بیمارستانی بعد از جمع آوری و بهداشتی شدن در دستگاه های خرد کن ریخته شده و داروهای لازم نیز به زباله ها اضافه می شود.بعد هم زباله های عادی جدا شده و ماموران شهرداری آنها را می برد؛ ضمن این که زباله های عفونی و خطرناک ضدعفونی شده و تفکیک می شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته درحال حاضر هزینه هایی که شهرداری بابت جابجایی زباله های بیمارستانی  از بیمارستان ها می گیرد حدود 30برابر قیمت سال های قبل شده و دایم نیز رو به افزایش است.

دکتر شمیمی تصریح کرد: ما کارهای مربوطه را دربیمارستان ها به درستی انجام می دهیم اما این که شهرداری در حمل چگونه عمل می کند و زباله ها را برای دفن به کجا می برند دیگر اطلاعی نداریم.

وی با اشاره به این که هیچ بیمارستانی زباله سوز ندارد،اظهارکرد:  دودکش های ناشی از زباله سوزها وحشتناک بودند و آلودگی ناشی از آن در شهر پخش می شد.به همین خاطراین موضوع از چرخه کار وزارت بهداشت خارج شده است.
 ضمن اینکه طبق دستورالعمل ها، زباله ها را  باید خرد و با دارو بی اثر کرد تا شهرداری آنها را ببرد. در کشورهای دیگر که شهرداری این کار را می کند زباله سوزهای بهداشتی موجود است اما سیستم خرد کن و ضدعفونی زباله را همه بیمارستان ها دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: