کد خبر: ۸۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 24
متخصص طب سنتی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص طب سنتی پوشاندن ناحیه سر در فصول سرد سال را گام اصلی پیشگیری از سرماخوردگی دانست.
دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: برای پیشگیری از سرماخوردگی مهم تر از همه پوشاندن ناحیه سر با کلاه است.اما متأسفانه فرهنگ استفاده از کلاه میان زنان و مردان ما به طور چشمگیر از بین رفته و این امر موجب می شود درپی مواجهه شدن سر با هوای سرد سرماخوردگی نیز آغاز شود.

وی گفت: در صورت بروز سرماخوردگی بهتر است تا 3 یا 4 روز اول درمان خاصی انجام نگیرد چراکه بیماری آرام آرام وبا رعایت نکات مربوطه لازم بهبود یابد.اما نکته مهم آن که نباید از اقدامات حمایتی مانند "استراحت" نیز غافل شد.

وی افزود: برخی از افراد  نمی خواهند استراحت کنند و تمایل به برگشت و انجام سریع کارهای روزمره زندگی اشان دارند. در حالی که دو روز استراحت در تسریع درمان بیماری خیلی موثر است. نکته مهم آن که چند روز اول سرماخوردگی باید از غذاهای سبک مانند سوپ و آش های سبک استفاده شود نه غذاهای پر گوشت؛ سنگین و چرب.

هاشمی بیان کرد: از طرفی دیگر مصرف چند لیوان آب جوش همراه با آب لیمو و عسل در طی روز برای بهبود سرماخوردگی نیز توصیه می شود؛ افراد برای ترشحات بینی بهتر است از" آنتی هیستامین" استفاده نکنند.
متخصص طب سنتی در ادامه گفت: حال در صورتی که ترشحات همراه با خارش شدید بینی و گلو نیز همراه بود می توان داخل بینی رابا روغن بنفشه چرب کرد؛ضمن این که دم کرده بنفشه هم در درمان سرماخوردگی خوب است.

وی همچنین افزود: در صورتی که ترشحات بینی و پشت حلق به رنگ سبز یا طوسی در آمد یا در صورت بروز چرک واضح در لوزه ها ،برای درمان های آنتی بیوتیکی به پزشک مراجعه شود. در غیر این صورت افراد به دلیل مقداری التهاب و سوزش گلو به سمت مصرف آنتی بیوتیک نروند زیرا اکثر سرماخوردگی ها ویروسی با همین اقدامات قابل کنترل است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: