کد خبر: ۸۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی کشور هشدار داد: استفاده های نا صحیح از لیزر توسط افراد فاقد تجربه و تخصص عوارض بسیار خطرناکی را برای بیماران در پی خواهد داشت.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: استفاده از لیزر حساس، نیازمند داشتن تجربه و تخصص کامل است .بنابراین وقتی لیزر توسط غیر متخصصین انجام شود در موارد مربوط به پوست ضایعات و سوختگی های مختلفی ایجاد می کند؛ حتی در مواردی که هموروئید را با لیزر عمل می کنند نیز عوارضی بروز می نماید .بنابراین عوارض لیزر شدید و گاهی خطرناک و کشنده است.

وی توصیه کرد: همکارانی که از لیزر استفاده می کنند باید حتما  از نوع دستگاه نیز آگاهی داشته باشند. زیرا امکان دارد حین عمل جراحی که قرار است نوک لیزر به محل بیماری بتابد به جای دیگر برود و موجب سوختگی، سوراخ شدگی، تنگی و یا حتی سایر خطرات جدی شود.

وی هشدار داد: ترشحات موجود در داخل کیسه صفرا؛ معده و روده ها اگر با هر عمل جراحی چه با لیزر چه با چاقو وارد حفره شکم شوند موجب عفونت صفاق های داخل شکم می شود و منجر به پراکنده شدن چرک در تمام شکم و حتی گاهی اوقات نیز موجب مرگ خواهد شد.

به گفته دکتر خسرونیا متأسفانه استفاده از لیزر در عمل های جراحی و پوست به خصوص توسط افراد غیر متخصص موجب شکایت و گزارش های متعدد شده که البته آمار مشخصی ازآنها در دست نیست.


وی تأکید کرد: تبلیغات گسترده در خصوص کار با لیزر آنقدرهم که بزرگ نمایی میشود نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. بنابراین بیماران سعی کنند که جراح ویا متخصص  مربوطه شان با تجربه،خوشنام و دارای تخصص باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: