کد خبر: ۸۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پزشکی> عمل زیبایی مردان که زمانی یک تابو محسوب می‌شد، اکنون به یک عرف در جامعه برزیل تبدیل گشته و در هر 2 دقیقه یک مرد برزیلی زیر تیغ جراحی می‌رود.
به گزارش شفا آنلاین، در مطالعه جامعه جراحان پلاستیک برزیل، معلوم شد، میزان سالانه عمل زیبایی در بین مردان برزیلی چهار برابر شده است، طوری‌که از ۷۲هزار نفر در سال ۲۰۰۹ به ۲۷۶هزار نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده است. براساس مقاله‌ای که در روزنامه استادو دی سائوپائولو به چاپ رسید، به‌طور متوسط در هر ساعت ۵/۳۱ عمل زیبایی انجام می‌گیرد.

       لوییز هنریکه ایشیدا، رییس جامعه جراحان پلاستیک برزیل، به روزنامه استادو گفت: «این تغییر دلایل فرهنگی دارد و در واقع تبعیضی که در گذشته در این زمینه در قبال مردان صورت می‌گرفت در حال فروکش کردن است. در حال حاضر جراحی زیبایی فرایندی محبوب و در حال گسترش است و برزیل در این زمینه در جهان رکورددار است.»

 سال گذشته،۹۰۲,۷۱۲ عمل زیبایی در کشور انجام شد که سهم مردان از این مقداراز ۱۲درصد در سال ۲۰۰۹ به ۵/۲۲درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافت. محبوب‌ترین عمل جراحی در بین مردان کاهش اندازه پستان است که ۸۰درصد از آن در بین نوجوانان صورت می‌گیرد.

لیپوساکشن و جراحی پلک نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اغلب داوطلبان جراحی زیبایی مردان۲۰ تا ۵۰ ساله هستند که در بین آن‌ها سالمندان فعال در بازار کار نیز به وفور دیده می‌شوند. ایشیدا می‌گوید: «در بازار کار امروزی ظاهر خسته و پیر یک جنبه منفی محسوب می‌شود و به همین دلیل افرادی هستند که حتی با داشتن سن بالای۷۰ سال برای موفقیت بیشتر در زندگی شغلی و اجتماعی یا برای جوان‌تر کردن ظاهر خود و سازگاری بیشتر با همسر جوانشان تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرند.»
Medical Express
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: