کد خبر: ۸۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
شفا آنلاین>اجتماعی>اولیای دانش آموزان این روزها نامه های متفاوتی از مدرسه برای پرداخت کمک های مالی دریافت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین، این نامه ها برای کمک های داوطلبانه اولیاء به مدرسه است اما وقتی خانواده ای از پرداخت آن سر باز می زند با واکنش مدیر و معاون مدرسه روبرو می شود.

تعدادی از اولیاء دانش آموزان در مصاحبه با ما اعلام کردند که برای پرداخت 200 تا 300 هزار تومان به مدرسه الزام شده اند و در صورت پرداخت نکردن فرزندان آن ها در مدرسه تحت فشار اولیای مدرسه قرار می گیرند.

در میان این نامه ها دریافت وجه برای پرداخت آبونمان گاز، برق و آب مدرسه هم دیده می شود؛ موضوعی که جای گلایه های فراوانی را برای اولیاء باز کرده است زیرا اولیاء پرداخت این هزینه ها را بر عهده آموزش و پرورش می دانند.

تعدادی از اولیای دانش آموزان از این اقدام مدرسه گله کرده اند و خواستار رسیدگی به این موضوع از طرف مسئولان آموزش و پرورش شدند.

آن‌ها به ما گفتند که به پرداخت آبونمان گاز مدرسه الزام شدند و مدیر مدرسه به آن ها اعلام کرده است که اگر این هزینه را پرداخت نکنند گاز مدرسه قطع خواهد شد.

در کنار مدارسی که پرداخت هزینه های آبونمان قبوض مدرسه را از اولیاء دریافت می کنند برخی از مدارس مواد مصرفی مدرسه را نیز از اولیاء طلب می‌کنند.

اولیاء در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفته اند که برای خرید کاغذ، گرفتن کپی از سئوالات امتحانی، ماژیک وایت برد، خرید صابون مایع و دستمال کاغذی و همچنین خرید میز و نیمکت مدرسه نیز از سوی مدرسه ملزم شده اند.

برای پیگیری این موضوع به چند مدرسه رفتیم و درخواست مصاحبه با مدیران این مدارس را داشتیم که آن ها نه تنها موافقت نکردند بلکه از ورود گروه خبری به مدرسه نیز ممانعت کردند.

وزیر آموزش و پرورش قبل از شروع سال تحصیلی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از واریز 200 میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس خبر داد؛ سرانه ای که مدیران خیلی از مدارس ادعا می کنند به حساب آن ها واریز نشده است.

علی اصغر فانی گفت: دولت امسال برای هر دانش آموز مبلغ 2 میلیون تومان اختصاص داده است و مدیران مدارس حق دریافت کمک‌های الزامی از اولیاء را ندارند.

وی که بارها دریافت الزامی وجه از اولیاء را غیر قانونی اعلام کرده است این بار نیز به ما گفت: پرداخت کمک های مالی اولیاء به مدارس باید کاملا اختیاری باشد و الزام آن غیر قانونی است و با مدیران متخلف از طریق بازرسی وزارتخانه برخورد خواهد شد.

فانی تاکید کرد: بودجه آموزش و پرورش امسال با 50 درصد افزایش نسبت به دو سال قبل به 25 هزار میلیارد تومان رسیده است تا دست این وزارتخانه پر شود و حساب مدرسه ها نیز خالی نماند و مدیران مدارس وجه الزامی از اولیا دریافت نکنند، ولی شواهد نشان می‌دهد بر خلاف این انتظار، سناریوی گرفتن پول و کمک های الزامی از اولیای دانش آموزان در مدارس همچنان ادامه دارد.irib

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: