کد خبر: ۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 19
شفا آنلاین>سلامت>برای کمک به بیمه ها تعرفه ها را ابتدای سال اعلام نکردیم اما باز شاهدیم که بیمه ها به بیمارستان ها و پزشکان بدهکارند.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در سال گذشته ما به نیابت از جامعه پزشکی چند ماه اجرای تعرفه‌ها را متوقف کردیم تا بیمه‌ها بتوانند خود را به این مسیر برسانند ؛ اظهار داشت:هرچند اصلاح تعرفه‌ها نهایتا آبان ماه سال گذشته اتفاق افتاد و ما به منظور رسیدن بیمه ها به این مسیر، تعرفه‌ها را ابتدای سال اعلام نکردیم، اما باز هم شاهدیم که بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و پزشکان بدهکارند.

 زالی افزود: این پذیرفتنی نیست که بیمه‌ها بگویند پول نداریم و به همین دلیل حق پزشکان را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز بیمه ها مشکل نقدینگی دارند، وظیفه‌شان اقتضا می‌کرد که بروند و برای سال 94 منابع لازم را طراحی کنند؛ ادامه داد: این مبحث به اعتقاد ما حق الناس است؛ امروز حق الناس جامعه پزشکی مخدوش شده است.

 وی با بیان اینکه زمانی که دبیرخانه شورای عالی بیمه در وزارت بهداشت مستقر بود، از نظر بروکراسی کار سبک تر و سیاست گذاری در یک جا صورت می گرفت ؛ بیان داشت :هم اکنون با شرایط حاکم و متفاوت بر وزارت رفاه و سازمان های بیمه گر پایه هم وزیر رفاه و هم روسای بیمه های پایه افکار مترقی داشته و علاقه مند هستند که به تعرفه ها کمک بیشتری کنند اما کمبود منابع تا حدی از تحقق منویات آن ها جلوگیری کرده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: