کد خبر: ۸۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 19
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان دريافتند كه نوشيدن روزي دو فنجان چاي نعناع موجب تعادل بيشتر هورمونهاي زنانه و جلوگيري از عوارضي نظير تشكيل كيست هاي تخمدان و پر مويي در ناحيه صورت و گردن خانم ها مي شود.
به گزارش شفا آنلاین، از آنجا كه عدم تعادل در هورمونهاي زنانه و مردانه موجب بروز اين عارضه مي شود نوشيدن چاي نعناع با كاهش ميزان هورمون مردانه مي تواند مانع از رشد و افزايش كيست ها و موهاي زائد در ناحيه صورت و گردن خانم ها شود.

با توجه به اينكه بين 5 تا 10 درصد از خانم ها دچار كيست هاي چند گانه و بروز پر مويي مي شوند ، مي توانند با مصرف كافي چاي نعناع اين عارضه را به حداقل برسانند.

جالب است بدانيد كه چاي نعناع بر هورمونهاي جنسي تاثير گذارده و موجب تعادل در آنها مي شود.
در شيوه هاي تخصصي براي كاهش اين عوارض عموما از قرصهاي ضد بارداري و يا قرصهايي كه داراي مقادير زيادي هورمونهاي زنانه است استفاده مي شود تا ميزان هورمون مردانه به حداقل برسد.

در مطالعه اي كه اخيرا انجام شده ، 21 زن بين سنين 18 تا 40 سال مورد بررسي قرار گرفتند و اين در شرايطي بود كه 12 نفر آنان داراي تخمدانهاي پلي كيستيك بودند.

نتيجه اينكه ، آزمايشات نشان داد پس از استفاده از چاي نعناع ميزان هورمون مردانه تستسترون كه عامل اصلي بروز عوارضي همچون كيست و پر مويي در زنان است ، تا 29 درصد كاهش يافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: