کد خبر: ۸۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>محققان جوان دانشگاه صنعتی شریف موفق به تولید پوست مصنوعی برای ترمیم زخم های عمیق شدند.
به گزارش شفاآنلاین : پوست مصنوعی تولید شده در دانشگاه صنعتی شریف یکی از 10 طرح فناورانه ای بود که روز گذشته 26 آبان ماه با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه رونمایی شد.این طرح با حمایت دفتر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف طراحی و تولید شده است.
کارشناس ارشد دفتر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف به کاربرد پوست مصنوعی در ترمیم زخم های عمیق به ویژه سوختگی های شدید و زخم های بیماران دیابتی اشاره کرد.
مریم اشکبوس با بیان اینکه پوست مصنوعی به روش الکترولیستی تهیه شده است، ادامه داد: در تهیه این پوست از پلیمرهای ویژه ای استفاده شده و داروهای خاصی هم در آن وجود دارد.
وی توضیح داد: سلول ها به صورت زنده می توانند روی بستر پوست مصنوعی قرار گیرند و داروها روی آنها تزریق شوند.
اشکبوس به برخی ایرادات نمونه های قبلی پوست مصنوعی اشاره و خاطرنشان کرد: نمونه های قبلی که در بازار هستند یا دچار عفونت می شوند و یا بدن بیمار، آنها را پس می زند و بستر مناسب برای رشد سلول ندارند ولی نمونه های تولید شده فعلی، به خاطر داشتن خواص پزشکی و مهندسی در کنار یکدیگر، بستر مناسبی برای رشد سلول و ترمیم زخم و بافت فراهم می کند.
به گفته وی نمونه های آزمایشگاهی پوست مصنوعی به مرحله تولید رسیده و تست های آزمایش حیوانی بر روی آن انجام شده است که نتایج این تست ها بسیار مطلوب بوده است.
پوست مصنوعی بعد از انجام آخرین تست های حیوانی و گرفتن تاییده های لازم، بر روی نمونه های انسانی آزمایش خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: