کد خبر: ۸۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سلامت>تصويب آيين‌نامه جديد دوره‌هاي دستياري دندان‌پزشکي در تابستان 93 و عطف به ماسبق شدن آن، موضوعي بود که سبب اعتراض و شکايت حدود 400 نفر از دانشجويان به ديوان عدالت اداري شد.
اما باوجود صدور قرار ديوان عدالت مبني بر توقف اجراي آيين‌نامه جديد تا زمان تعيين تکليف قطعي، وزارت بهداشت همچنان بر قاعده خود استوار است و اين آيين‌نامه را اجرا مي‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،در آيين‌نامه جديد که مصوبه سال 93 و نتيجه سي و سومين نشست دبيرخانه شوراي آموزش دندان‌پزشکي و تخصصي است، دو تبصره جديد براي شرکت دانشجويان در آزمون ارتقاء ذکرشده است که در تبصره اول آن، کسب ميانگين نمرات 14 از واحدهاي مأخوذه آن سال شرط معرفي و شرکت دستيار در آزمون ارتقاء معرفي‌شده است.

در ضمن در اين تبصره ذکرشده که نمرات اين واحدها به‌صورت ناتمام ثبت مي‌شوند و در صورت قبولي در آزمون ارتقاء، نتيجه نهايي مطابق نمرات اعلام‌شده در کارنامه ثبت و دستيار مجاز به شروع دوره آموزشي در سال بالاتر مي‌شود و در صورت عدم قبولي در آزمون ارتقاء، ميانگين نمرات واحدها به حداکثر 99/12 تقليل و سپس در کارنامه ثبت خواهد شد.

 تبصره دوم ماده 41 اين آيين‌نامه هم مي‌گويد: «دستيار مي‌تواند حداکثر با داشتن دو درس مردودي به آزمون ارتقا معرفي شود، مشروط بر اينکه ميانگين نمرات 14 را کسب کرده باشد. در صورت قبولي در آزمون ارتقاء، دستيار موظف به اخذ فوري درس مردودي است.»

اين در حالي است که در بخش ششم آيين‌نامه مصوب سال 88 اين دبيرخانه، تبصره‌اي براي معرفي دستيار به آزمون ارتقاء وجود ندارد.

اما موضوع بحث، سخت‌تر شدن کار براي دستياران دندان‌پزشکي نيست، بلکه در ذيل اين آيين‌نامه ذکرشده است، که با تصويب آن، آيين‌نامه مصوب در بيست و نهمين نشست شوراي آموزش دندان‌پزشکي و تخصصي سال 88 نسخ مي‌گردد و بديهي است که اين جمله مصداق عطف به ماسبق است.

اين در حالي است که در آيين‌نامه سال 88 هم ذکرشده است که اين آيين‌نامه براي ورودي‌هاي دستياري جديد لازم‌الاجرا است و با ابلاغ آن، کليه مصوبات و آيين‌‌نامه‌هاي مغاير قبلي براي مشمولين اين آيين‌نامه ملغي مي‌شود.

بنا بر آنچه گفته شد، دانشجويان دوره دستياري که با تعهد به آيين‌نامه سال 88 وارد اين دوره شده و از ابلاغ آيين‌نامه جديد دچار خسران شده بودند، به ديوان عدالت اداري شکايت کرده‌اند و اين ديوان هم در شهريورماه سال جاري دستور موقت مبني بر توقف عمليات اجرائي تا تعيين تکليف قطعي شکايت صادر کرده است و اين در حالي است که اين آيين‌نامه، همچنان در حال اجرا است و اصلاحيه‌اي براي آن نوشته‌نشده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: