کد خبر: ۸۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سندیکای دارویی کشور از تامین 50 درصد مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دارو در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس کبریایی رئیس سندیکای صنایع دارویی در خصوص وضعیت اقتصادی دارویی پس از تحریم گفت: ظرفیت داخلی برای تولید انواع مولکول‌های دارویی بسیار خوب است. پس از انقلاب سرمایه گذاری‌های بزرگی در زمینه دارویی شده است. ایران از جمله کشورهایی است که در آن تولید مواد اولیه دارویی در داخل کشور انجام می‌شود و بیش از 50 درصد مواد اولیه دارویی از داخل کشور تامین می‌گردد و بیش از 95 درصد فرمول‌های دارویی در داخل کشور تولید می‌شود. 

وی افزود: در حوزه تکنولوژی‌های نوین و حوزه‌ی بایوتکنولوژی یکی از تولید کنندگان محصولات بیوسمیلار با بیشترین تنوع محصول را در ایران داریم بنابراین ظرفیت‌های خوبی در کشور در زمینه صادرات دارویی وجود دارد که امیدواریم با حضور سفرا بتوانیم جهش خوبی در زمینه صادرات دارو داشته باشیم. 

وی در خصوص شرایط رقابتی در زمینه دارو در کشور بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و استفاده از فرصت‌های پسا تحریم برای توسعه‌ی توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های دارویی در داخل کشور، رویکرد سندیکایی باید داشته باشیم یعنی وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه را متقاعد کنیم که بیشتر به توسعه‌ی تکنولوژی توجه کنند تا رقابت‌های مکارانه‌ای که رخ می‌دهد. yjc
برچسب ها: سندیکا ، تحریم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: