کد خبر: ۸۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
شفا آنلاین>اجتماعی>جامعه پزشکی >حملات تروريستي در هفت نقطه پاريس در 13 نوامبر (22آبان) با تيراندازي، انفجار بمب و گروگان‌گيري دست‌کم 128 کشته و چند صد مجروح به جاي گذاشت و خونين‌ترين شب ‍پاريس پس از جنگ جهاني دوم را آفريد.

به گزارش شفا آنلاین،شاهدان عيني توصيف‌هاي هولناکي از اين کشتار کرده‌اند. يک خبرنگار در محلي نزديک به استاديوم فوتبال فرانسه که يک بمب‌گذاري انتحاري در آن انجام شد، صحنه را اين‌چنين ترسيم مي‌کند: «توده کوچکي از گوشت انسان در چندمتري ايست بازرسي ‍پليس که خيابان را بسته است، افتاده است. اين خيابان به محلي مي‌رسد که يک بمب‌گذار انتحاري خودش را در بيرون يک رستوران مک‌دونالد منفجر کرده است.

پليس مي‌گويد اين توده گوشت جنازه يکي از قربانيان اين بمب‌گذاري است. قرار است کارشناسان پزشکي قانوني بعداً آن را معاينه کنند. خون تا ارتفاع ?? متري روي ديوار يکي از ساختمان مجاور و روي علامت خيابان پاشيده است.»

يک خبرنگار ديگر از بيمارستان لاريبوزيه گزارش مي‌دهد که تصور مي‌رود گروهي از پزشکان نيز در ميان مجروحان باشند چرا کافه لو کاريون که هدف حمله مسلحانه قرار گرفته است، يک محل محبوب گردآمدن پزشکان بود.

يک پزشک در اين بيمارستان که در بخش اورژانس کار مي‌کرد، تجربه خود از شب خونين را اين‌گونه توصيف مي‌کند: «نخستين بيماران در شب گذشته به بيمارستان ما آورده شدند، زيرا ما نزديک‌ترين بيمارستان به محل‌هاي حوادث بوديم؛ يعني سالن کنسرت باتاکلان – جايي که حاضران در يک کنسرت به‌وسيله مهاجمان به گلوله بسته شدند- و رستوران‌هاي و کافه‌ها خيابان بيشات- لو کاريون و لو پتي کامبوج که هدف تيراندازي و بمب‌گذاري قرار گرفتند.» «بيماراني بودند که زخم گلوله در سرهايشان، در ‍پاهايشان و تنه‌شان داشتند. ما مجبور بوديم آنان را مستقيماً به اتاق عمل و واحد مراقبت‌هاي ويژه بفرستيم.»

«مجروحان غرق خون بودند. ما آنان را در واحد اورژانس مي‌ديديم و بعد آنان را به بخش‌هاي ديگر مي‌فرستاديم. وقتي همه تخت‌هايمان پر شد، بيماران را به بيمارستان‌هاي ديگر فرستاديم. شمار زيادي از کارکنان پزشکي سر کار آمدند و در تمام طول شب در بيمارستان باقي ماندند.» او افزود: «لو کاريون کافه مشهوري است که ‍پاتوق پزشکان در پاريس است.

فکر کنم شمار زيادي از پزشکان هم در ميان مجروحان باشند. من معمولاً با رئيسم به اين کافه مي‌رفتيم.» گزارش‌ها از يک بيمارستان ديگر پاريس حاکي از آن بود که اعضاي اهدايي به‌طور اضطراري براي پيوند به مجروحان به بيمارستان آورده مي‌شدند و نياز به اهداکنندگان خون نيز وجود داشت.


به گزارش خبرنگاران، اعضاي اهدايي اضطراري براي زنده نگه‌داشتن مجروحان حادثه با ماشين‌هاي سرويس اهداي عضو با اسکورت پليس به بيمارستان پتي‌سالپتيه، يکي از بزرگ‌ترين بيمارستان‌هاي پاريس وارد مي‌شدند. از طرف ديگر، رئيس سازمان انتقال خون فرانسه از مردم خواست که خون اهدا کنند تا بتوان از پس نياز فراوان مجروحان براي انتقال خون برآمد. پروفسور فيلد‍ بيرلينگ، درباره واکنش مردم گفت: «بيمارستان‌ها با موجي از اهداکنندگان خودانگيخته مواجه هستند.»

Daily Telegraph


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: