کد خبر: ۸۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مطرح شدن تجمیع بیمه ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجمیع بیمه ها با بیمه تامین اجتماعی کارآمد نیست و نمی تواند اثربخش باشد.
به گزارش شفاآنلاین : سیدتقی نوربخش افزود: اگر تجمیع بیمه ها با نهادهایی که از یک صنف هستند، صورت گیرد، مانعی وجود ندارد اما نمی توان با بیمه تامین اجتماعی که منشا اصلی آن، حق بیمه های خود مردم و بیمه شدگان است، این تجمیع را انجام داد.
وی، تصریح کرد: باید تجمیع درباره بیمه های متفرق دستگاه ها و سازمان های دیگر صورت گیرد که این موضوع حتی می تواند موثر هم باشد اما درباره تامین اجتماعی این اقدام را نمی توان انجام داد.
نوربخش، ادامه داد: اموال منقول وغیرمنقول سازمان تامین اجتماعی از سهم هفت درصدی کارگران و 23 درصدی کارفرمایان در طول تاریخ تشکیل بیمه ها و سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است اما اموال دیگر بیمه ها از محل منابع دولتی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه منشا سرمایه گذاری در این سازمان حق بیمه مردم است، گفت: صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی از محل بودجه بیمه شدگان که همان کارگران و بازنشستگان هستند، شکل گرفته است و نمی توان این صندوق را با دیگر صندوق ها با منابع عمومی تجمیع کرد.
وی، خاطرنشان کرد: تجمیع دستگاه هایی که از محل بودجه عمومی دولت است می تواند اثربخش باشد اما جمع منابع مردم از نظر قانونی و شرعی اشکال دارد.
به گفته نوربخش در زمان حاضر 40 میلیون و 200 هزار تن از هموطنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
تجمیع بیمه ها مدتی است مسئولان و دست اندرکاران حوزه کار و بهداشت را به گفت وگو درخصوص اجرای این مهم واداشته است. هم اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی و تشکل های کارگری و کارفرمایی با تجمیع بیمه ها مخالفند اما وزارت بهداشت موافق اجرای آن است.
طی دو سال گذشته که موضوع بیمه سلامت در کشور برنامه ریزی و اجرایی شد، مسئولان دولت یازدهم اجرای این طرح را گامی بزرگ برای بهبود وضعیت سلامت کشور و هزینه کمتر از جیب مردم اعلام کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: