کد خبر: ۸۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>سلامت>اعلام سازمان بهداشت جهاني روز شنبه 7 نوامبر (16 آبان) درباره اينكه شيوع مرگبار ابولا در كشور آفريقايي سيرالئون به پايان رسيده است، باعث برگزاري جشن‌هاي شادمانه هزاران نفري مردمي شد كه به خيابان‌هاي پايتخت اين كشور ريختند.
به گزارش شفا آنلاین،جمعیتی  كه به خيابان‌ها آمده بودند، پلاكاردهايي را تكان مي‌دادند، آواز مي‌خواندند و طبل مي‌زدند و تپه‌هاي پرشيبي كه اين شهر 2/1 ميليون نفري را احاطه مي‌كنند با سروصداي آتش‌بازي دوباره به جوش و خروش افتادند. اين براي نخستين بار از شروع همه‌گيري ابولا در 18 ماه پيش بود كه اجازه انجام يك جشن همگاني در اين كشور غرب آفريقا داده مي‌شد.


 ابولا تقريبا 4000 نفر را در سيرالئون كشت و بسياري از مناطق قبايلي اين كشور را نابود كرد و اقتصاد اين كشور را در ركودي شديد فرو برد. اين همه‌گيري همچنين باعث ايجاد ترس و پارانويا در پايتخت شد.

آندرس نوردستروم، نماينده سازمان جهاني بهداشت در اين كشور در مراسمي گفت: «امروز 7 نوامبر 2015 سازمان جهاني بهداشت پايان شيوع ابولا را در سيرالئون اعلام مي‌كند.»

جشن كه از چند ساعت پيش از اين اعلام رسمي شروع شده بود، تا شب ادامه يافت و كليسا‌ها، ناقوس‌هاي خود را به صدا درآوردند و جمعيت مسلمان در مساجد شهر گرد آمدند.


اين مستعمره سابق بريتانيا نيمي از موارد همه‌گيري ابولا را كه در مجموع از دسامبر 2013، 28600 نفر را در سه كشور غرب آفريقا مبتلا كرد و به مرگ 11300 انجاميد، ثبت كرده بود، هرچند كه تصور بر اين است كه شمار عمده‌اي از مرگ‌وميرها گزارش نشده باشند. اين اعلام شاخصي مهم براي تلاش‌ها با حمايت سازمان ملل براي پايان دادن به همه‌گيري ابولا است و به اين ترتيب فقط كشور همسايه سيرالئون، يعني گينه باقي مي‌ماند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: