کد خبر: ۸۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 14
شفا آنلاین>سلامت>شمارش لقمه‌ها یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است به شرط آنکه شخص تعادل تغذیه خود را از دست ندهد.
به گزارش شفا آنلاین،پیام فرحبخش‌ متخصص تغذیه و غذا درمانی با اشاره به اینکه شمارش لقمه‌ها یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است به شرط آنکه شخص تعادل تغذیه خود را از دست ندهد، اظهار کرد: در حال حاضر معضل چاقی بیش از یک سوم جمعیت جهان را درگیر خود کرده و پیش بینی می‌شود تا سال 2030 این رقم به 50 درصد جمعیت جهان برسد به همین دلیل بسیاری از افراد به روش‌های کاهش وزن خود روی می‌آورند که منجر به ورود آشفته بازاری در این خصوص شده است. 

وی افزود: رژیم‌های جدید برای کاهش وزن ابداع می‌شود و بسیاری از این رژیم‌ها غیر علمی است و منجر به سردرگمی افراد می‌شود. اما در این میان رژیم‌های مفید نیز وجود دارد و در مصرف هستند. 

شمارش لقمه‌ها وزنتان را کم می‌کند 
فرحبخش تصریح کرد: یکی از رژیم‌های جدید و مفید شمارش لقمه‌ها است، در این روش؛ شخص غذای معمول خود را مصرف می‌کند و متوجه دریافت حجم غذایی می‌شود. سپس می‌تواند با کاهش حجم غذای خود به طور مثال 5 تا 10 درصد لقمه‌های غذایی وزن خود را به صورت سالم در دراز مدت کاهش دهد. البته باید توجه داشته باشیم که این کاهش لقمه‌ای غذایی حفظ و برای یک گروه از غذاها مانند نان و غلات اعمال نشود.

این متخصص تغذیه و غذا درمانی تاکید کرد: شمارش لقمه‌ها و کاهش آن باید در هر پنج گروه غذایی اعمال شود و در حقیقت باید از خانواده نان و غلات، میوه‌ها،‌ سبزی‌ها، شیر و لبنیات و پروتئین‌ها در برنامه‌ غذایی آنها استفاده شود. اگر تناسب بین پنج گروه غذایی انجام نشود تناسب درست مغذی‌ها که شامل کربن هیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها است از بین خواهد رفت. 

وی در پایان گفت: در روش شمارش لقمه‌ها وعده‌های غذایی باید به صورت 6 وعده‌ای تنظیم شود. این افراد باید در هر هفته یک تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشند و یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است. yjc
برچسب ها: متخصص ، تغذیه ، غذا ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: