کد خبر: ۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 14
»
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشورنسبت به ایجاد قدرت بیشتر کشور در پیشگیری از حوادث طبیعی ابراز امیدواری کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر امین صابری‌نیا به تشریح اقدامات وزارت بهداشت جهت افزایش آمادگی در هنگام وقوع سیل و زلزله پرداخت.

او افزود: بیان اینکه امیدوارم به سمتی برویم که کشور در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی با قدرت بیشتری عمل کند. در این صورت در اثر یک بارندگی کوچک دچار یک معضل بزرگ نمی‌شویم. این کار نیاز به مدیریت جامع، برنامه‌ریزی مناسب و نقشه خطرپذیری دارد.

برنامه 3 فازی وزارت بهداشت برای مقابله با حوادث طبیعی

صابری‌نیا با بیان اینکه در وزارت بهداشت در حال ایجاد یک نقشه خطرپذیری در کشور برای انجام این کار هستیم، گفت: این نقشه به جهت آن است که با استفاده از این نقشه بتوانیم خطرات ایجاد شده در کل کشور را برای خودمان ترسیم کرده و برای چگونگی برخورد با این خطرات اقدام کنیم.

پیشگیری از حوادث طبیعی نیازمند مساعدت سایر ارگان‌ها

او افزود: شاید در فاز پیشگیری و پیش‌بینی، ارگان‌های دیگر بیشتر بتوانند به ما کمک کنند. برای مثال انجام ساخت و سازهای مقاوم، مجوز ندادن ساخت و ساز در مکان‌هایی که ایجاد سیلاب می‌کند و مواردی از این قبیل، از جمله اقداماتی است که در امر پیشگیری کمک بسیاری می‌کند و در صورت رعایت این موارد می‌توان از ایجاد آسیب پیشگیری کرد.

برنامه عملیاتی سلامت در بلایا تدوین شد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از تدوین و افتتاح برنامه عملیاتی سلامت در بلایا خبر داد و این اقدام را دومین فاز افزایش آمادگی در برابر حوادث طبیعی خواند و گفت: در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی جهت آموزش این کتاب هستیم.

فاز سوم؛پاسخ و آمادگی

صابری‌نیا سومین فاز را پاسخ و آمادگی در برابر بلایا عنوان کرد و ادامه داد: این فاز انجام مانورهای دانشگاهی است که ما را نسبت به سطح آمادگی و بررسی نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد تا با تامین برنامه‌ای درست و مدون بتوانیم از امکانات‌مان به صورت درست در کنترل بلایا استفاده کنیم.

صابری نیا گفت: در مدیریت حوادث صحبت این است که از همین منابع به بهترین نحو ممکن استفاده شود. بنابراین امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است و با حضور اساتید بزرگی که در وزارت بهداشت حضور دارند، بتوانیم برنامه عملیاتی بسیار مناسبی را در هر گونه از سناریوهای حوادث داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: