کد خبر: ۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>سلامت>تمرینات سبک و کوتاه در سلامتی بیماران دیابتی نوع2 تأثیرگذار است.
به گزارش شفا آنلاین،بیماران مبتلا به دیابت نوع2 و فشارخون بالا در معرض خطر حملات قلبی و سکته مغزی هستند. محققان در تلاش‌اند که میزان این خطرات را به حداقل برسانند.

در آمریکا 29 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که 90 تا 95درصد آنها دیابت نوع2 دارند. در سال 2009 تا 2012، 71 درصد از بزرگسالان دیابتی بالای 18 سال فشارخون بالای 140/90میلی‌متر جیوه دارند یا از داروهای کاهنده فشارخون استفاده می‌کنند.

در سال 2012 تعداد بیماران دیابتی بستری شده در بیمارستان به‌ دلیل سکته مغزی 1.5 برابر افراد عادی بود.

یافته‌های جدید در گردهمایی انجمن قلب در آمریکا در سال 2015 توسط محققان ملبورن استرالیا ارائه شد. در این تحقیقات نشان داده شده است که فقط چند دقیقه حرکت در هر 30 دقیقه می‌تواند موجب کاهش فشارخون شود. در این تحقیقات تأثیرات راه‌رفتن آرام بر کاهش فشارخون و تمرینات مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.

24 نفر مبتلا به دیابت نوع2 با میانگین سنی 62 سال و اضافه وزن که در طول روز 8 ساعت را به‌صورت نشسته فعالیت می‌کردند مورد آزمایش قرار گرفتند.

این بیماران در 2 گروه مورد آزمایش قرار گرفتند نیمی از بیماران در هر 30 دقیقه سه دقیقه با سرعت متوسط 2مایل در ساعت بر روی تردمیل راه رفتند و نیمی دیگر تمرینات مقاومتی مثل تمرینات ساق‌پا، زانو و... انجام دادند.

این تحقیقات برای اولین بار در زمینه فعالیت‌های کوتاه و سبک در بیماران مبتلا به دیابت نوع2 در یک محیط آزمایشگاهی تحت کنترل است.

درنتیجه این تحقیقات بیان شد که حرکات ساده و پیاده‌روی موجب کاهش فشارخون خواهد شد. این محققین بیان داشتند که تمرین و فعالیت در بیماران دیابتی نوع2 موجب فعال شدن عضلاتی که در کاهش یا فشارخون دخالت دارند خواهد شد در بیماران دیابتی نوع2 به‌دلیل آنکه انسولین کافی در بدن آنها وجود ندارد و یا تمامی انسولین مورد استفاده قرار نمی‌گیرد این فعالیت‌ها موجب حفظ تعادل داخلی بدن شده و به بازجذب انسولین کمک خواهد کرد.

بنابراین تحقیقات هورمون نوراپی نفرین نیز در افزایش و کاهش فشارخون مؤثر است این هورمون در زمان استرس یا خطر در بدن آزاد می‌شود و موجب تحریک و افزایش هوشیاری حافظه می گردد. میزان این هورمون در خواب در پایین‌تر حد خود می‌رسد. در این تحقیقات نشان داده شد که این هورمون موجب افزایش فشارخون و ضربات قلب می‌گردد با این حال تحقیقات بیشتری در خصوص تأثیرات مثبت فعالیت و عوامل مؤثر بر هورمون استرس در این زمینه نیاز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: