کد خبر: ۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن بیماران ام. اس ایران مهمترین مشکل این بیماران در کشور را نبود مرکز جامع و تخصصی توانبخشی اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر «محمدعلی صحراییان» روز پنجشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره بیماران ام. اس ایران که در دانشکده پیامبراعظم (ع) استان مازندران در ساری در حال برگزاری است،گفت: داشتن مرکز جامع تخصصی توانبخشی برای بیماران ام. اس یکی از نیازهای ضروری برای کنترل این بیماری پس از دارودرمانی است.
به گفته او، با وجود شناسایی 60 هزار فرد مبتلا به ام. اس در ایران هیچ مرکز توانبخشی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انجمن ام. اس ایران به دنبال دریافت کمک نیکوکاران و دولت برای ایجاد مراکز جامع تخصصی توانبخشی برای بیماران در سراسر کشور است و باید در راستای طرح تحول نظام سلامت در این زمینه گام های اساسی برداشته شود.
صحراییان افزود: به نظر می رسد با ایجاد مراکز توانبخشی برای بیماران ام. اس، متخصصان این رشته نیز بهتر بتوانند به این گروه از بیماران خدمات کنند.

رئیس انجمن ام. اس ایران گفت: اکنون بیش از 75 درصد از داروی مورد نیاز برای کنترل بیماری ام. اس از سوی شرکت های داروسازی فعال در داخل کشور تولید می شود.
صحراییان افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت داروهای مورد نیاز این بیماران فقط با دریافت فرانشیز در اختیارشان قرار می گیرد.
به گفته او، در پی اجرای این طرح بستری بیماران در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان انجام می شود.

دوازدهمین کنگره علمی بیماران ام. اس ایران امروز و فردا در ساری با حضور 300 متخصص ساکن داخل و خارج کشور و با حمایت مالی شرکت های بزرگ داروسازی پیگیری می شود.ایرنا
برچسب ها: کنگره ، بیماران ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: