کد خبر: ۸۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>سلامت>اگر شما يک موبايل هوشمند بخريد، احتمال اينکه بلافاصله يکي از اپليکيشن‌هاي بهداشتي را روي آن بريزيد خيلي بالاست، اما مطالعه‌اي جديد نشان داده است که با گذشت زمان ميزان استفاده از اين اپليکيشن‌ها کاهش مي‌يابد.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران دانشگاه نيويورک مي‌گويند: «اين اپليکيشن‌ها پتانسيل آن را دارند که سبک زندگي سالم را بخصوص در بين افرادي که دسترسي به آنان مشکل‌تر است، اقليت‌ها و افراد کم درآمد اشاعه بدهند.»

محققان براي اينکه دريابند که اين اپليکيشن‌ها تا چه حد موردتوجه مردم و به چه ميزان مورد استفاده قرار مي‌گيرند، تحقيقي را پي گرفتند که در آن شرکت‌کنندگاني از سراسر آمريکا به 36 سوال اينترنتي پيرامون ميزان استفاده از اين برنامه‌ها، وضعيت سلامتي و اطلاعات شخصي خود پاسخ دادند. همه شرکت‌کنندگان داراي تلفن هوشمند بودند، سنشان بالاتر از 18 سال و ميانگين سني 40 سال را داشتند.

تحقيق فوق نشان داد که 42درصد از شرکت‌کنندگان 5 برنامه يا بيش از 5 برنامه بهداشتي را دانلود کرده‌اند. 46درصد شرکت‌کنندگاني که برنامه را دانلود کرده بودند، اظهار داشتند که مدت طولاني از اين برنامه‌ها استفاده نکرده‌اندو علت آن را نگراني در مورد هزينه انجام اين برنامه‌ها و عدم حصول نتيجه دلخواه از اين برنامه ها دانستند.

نکته جالب اينکه بيشترين برنامه‌اي که دانلود شده مربوط به تغذيه و ورزش بود. اغلب آنها که اين برنامه‌ها را روزانه دنبال مي‌کردند، جوان‌تر و از تحصيلات بالاتري برخوردار بودند.

نتايج تحقيق حاکي از آن است در حالي‌که آمريکايي‌ها با جديت اين برنامه‌ها را دانلود مي‌کنند، پايدار ماندن علاقه‌ آنها نسبت به اين برنامه‌ها چالشي بزرگ است و بسياري از آنان که مي‌توانند از وجود اين برنامه‌ها بهره ببرند، ابدا از آنها استفاده نمي‌کنند. محققان مي‌گويند: «برنامه‌گزاران بايد توجه بيشتري به زندگي خصوصي افراد، هزينه انجام اين برنامه‌ها و کاهش بار وارد کردن اطلاعات فردي داشته باشند.»

منبع: MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: