کد خبر: ۸۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
دردیداردکترنوربخش و وزیرکاروتامین اجتماعی روسیه اعلام شد:
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با وزیر کار و تامین اجتماعی فدراسیون روسیه دربیمارستان میلاد دیدار و به تشریح شرایط و مکانیزم فعالیت این سازمان پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین ،سید تقی نوربخش در دیدار با ماکسیم توپیلین که مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، اظهارکرد: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است که 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه قدمت سازمان تامین اجتماعی به بیش از60 سال می رسد، گفت: پرداخت مستمری بازنشستگی و تأمین درمان بیمه شدگان مهمترین خدمات این سازمان است.
نوربخش ادامه داد: علاوه بر این دو مزیت، خدمات دیگری از قبیل پرداخت بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج و بسیاری خدمات متنوع دیگر به بیمه شدگان ارائه می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سیستم بیمه های اجتماعی در این سازمان براساس مزایای تعریف شده قرار دارد و مکانیزم پرداخت نیز به صورت بین نسلی است.
نوربخش ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان هفت درصد ازحقوق خود را به عنوان حق بیمه به این سازمان پرداخت و کارفرمایان نیز بیست و سه درصد حقوق را پرداخت می کنند و علاوه بر این سه درصد حقوق نیز از سوی دولت پرداخت می شود و در مجموع سازمان تامین اجتماعی 30 درصد حقوق افراد تحت پوشش را دریافت می کند.
وی اظهارکرد: یک سوم حق بیمه دریافت شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان بیمه شدگان هزینه می شود.
وی با اشاره به بخش اقتصادی سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اینکه منابع مالی وصول شده از حق بیمه ها، در آینده بتواند جوابگوی نیاز بیمه شدگان و مستمری بگیران باشد، سازمان تامین اجتماعی اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی می کند.
نوربخش افزود: هم اکنون سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در هلدینگ های دارویی، ساخت و ساز، گردشگری، سیمان، فولاد و نفت، گاز و پتروشیمی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برخلاف روسیه در ایران خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی سازمان تامین اجتماعی ارائه می شود.
نوربخش وی در ادامه به تشریح بخش درمان سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهارداشت: در بخش درمان مستقیم، خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی از طریق 80 بیمارستان و 300 مرکز درمانی ملکی در سراسر کشور به بیمه شدگان ارائه می شود و در درمان غیر مستقیم نیز بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان از این مراکز درمانی خرید خدمت می کند.
نوربخش با اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای همکاری با فدراسیون روسیه در حوزه های بیمه اجتماعی بر استفاده از تجارب طرفین تاکید کرد.

** سیستم پیشرفته ای از بیمه اجتماعی در روسیه وجود دارد
وزیرکار و تامین اجتماعی فدراسیون روسیه در این دیدارگفت: در کشور روسیه بیمه درمانی و اجتماعی از یکدیگر تفکیک شده اند و به صوت کاملا مستقل هستند.
ماکسیم توپیلین افزود: در روسیه 2 صندوق بیمه ای با عنوان صندوق بازنشستگی و بیمه اجتماعی وجود دارد.
وی اظهارداشت: درصندوق بازنشستگی، به ازای دریافت مبالغی از افراد، درزمان بازنشستگی به آنان حقوق پرداخت و در صندوق بیمه اجتماعی به افراد تحت پوشش در زمان بیماری، بارداری و حوادث حقوق پرداخت می شود.
همچنین معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی دراین دیدار به تشریح شرایط بازنشستگی در ایران پرداخت و گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ایران با داشتن 35 سال سابقه بیمه پردازی بدون شرط سنی بازنشسته می شوند.
محمد حسن زدا افزود: افرادی که بیمه پردازی را دیر شروع کرده اند با رسیدن به 60 سالگی با حداقل 10 سال سابقه بیمه پردازی می توانند بازنشسته شوند که البته این افراد 10 روز حقوق دریافت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین بیمه شدگان می توانند در سن 50 سالگی با داشتن 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته شوند.
زدا اظهارداشت: میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس میانگین 2 سال آخر دوره اشتغال تعیین می شود.
وی در خصوص بازنشستگی بیمه شدگان زن گفت: بانوان می توانند با 5سال سابقه بیمه پردازی کمتر بازنشسته شوند.
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بعد از 60 سال فعالیت سازمان تامین اجتماعی در ایران، زمان انجام اصلاحات پارامتریک در این سازمان فرا رسیده است و ما برای بهبود فعالیت سازمان در آینده و تداوم خدمت رسانی به بیمه شدگان اصلاحات پارامتریک را دنبال می کنیم.
** دربیمارستانهای ملکی تمام خدمات به صورت رایگان رائه می شود
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی تمامی خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه می شود.
دکترمحمد علی همتی افزود: در مراکز طرف قرارداد این سازمان نیز خدمات درمانی با دریافت فرانشیز 10 درصدی در بخش سرپایی، 6 درصد در بخش بستری و 3 درصد برای روستائیان ارائه می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: