کد خبر: ۸۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت >بي‌‌شک بالا رفتن سن به خودي خود مي‌تواند يکي از مهم‌ترين عواملي باشد که افراد سالخورده را مبتلا به بيماري‌هاي مختلف کرده و به تبع آن مصرف داروها نيز در افراد سالخورده افزايش مي‌يابد.
 به گزارش شفا آنلاین،نکته مهمي که در اين ميان براي قشر سالخورده اهميت پيدا مي‌کند، هزينه‌هاي بالاي آن، آن هم در سال‌هاي بازنشستگي است. از داروي فشارخون، چربي، قند گرفته تا داروهايي که براي آرتروزها استفاده دارند.

 در آمريکا زوج‌هايي با ميانگين سني 65 سال، چيزي نزديک به 220 هزار دلار در سال صرف خريد داروهايشان مي‌کنند. بد نيست نکاتي را رعايت کنند تا دست کم هزينه‌هاي دارويي آنها در سال به طرز چشم‌گيري کاهش پيدا کند.


به دنبال داروهاي عمومي باشيد

وقتي صحبت از صرفه‌جويي در هزينه‌هاي دارويي مي‌شود بد نيست از دکتر خود بخواهيد تا در زمان نوشتن نسخه، از داروهاي عمومي يا ژنريک استفاده کند.

مهم‌ترين مزيت استفاده از نسخه‌هايي با استفاده از داروهاي ژنريک يا عمومي، ارزان تمام شدن نسخه است، در حالي که در روند درمان شما نيز اختلالي رخ نمي‌دهد.

داروي عمومي يا دارويي که تحت نام يک شرکت خاص توليد نمي‌شود، مي تواند هزينه‌هاي دارويي شما را تا 30 درصد کاهش دهد. تنها تفاوت اين داروها اين است که آنها تحت نام يا به عبارتي تحت ليسانس شرکت‌هاي خاصي نيستند. تنها تفاوتي که در داروهاي عمومي وجود دارد آن است که اين داروها مدت زمان فروش انحصاري شان به پايان رسيده و هر شرکتي مي‌تواند آنها را بسازد و به فروش برساند.

داروهايتان را فله‌اي بخريد

تنها دستمال توالت يا مايع ظرف‌شويي نيست که مي‌توان آنها را در حجم‌هاي بالا خريداري کرد و براي مدت زمان بيشتري نه تنها از شر خريد آنها خلاص شد بلکه سقف هزينه‌ها را نيز پايين آورد. شما مي‌توانيد در هنگام خريد دارو هم، چنين نگاهي به آنها داشته باشيد. خريد فله‌اي داروها مي‌تواند تا 50 درصد از هزينه‌هاي دارويي شما بکاهد. اما اين نکته را هم در نظر داشته باشيد که خريد مقدار بسيار زياد دارو هم با توجه به زمان‌ انقضا داروها و کم شدن اثرات آنها کار درستي نيست. حداکثر داروها را براي 90 روز، يعني يک فصل خريداري کنيد.


داروخانه‌هاي مختلف را امتحان کنيد

زماني که پاي داروها پيش مي‌آيد، بيشتر ما بدون هرگونه تحقيقي به همان داروخانه‌اي که هميشه به آن مراجعه مي‌کنيم، مي‌رويم و نسخه‌مان را مي‌پيچيم. اما بد نيست بدانيد، داروها هم مثل ساير کالاها مي‌توانند در محل فروش، قيمت‌هاي متفاوتي به خود بگيرند. خوشبختانه امروزه با وجود اينترنت کار راحت شده است و شما مي‌توانيد قيمت داروها را در مراکز مختلف جست‌وجو کنيد و بعد اقدام به خريد کنيد. اگر هم به اينترنت دسترسي نداريد، از چند داروخانه که به محل زندگي يا کار شما نزديک هستند پرس‌وجو کرده و بعد از اطمينان از قيمت‌ها آنها را تهيه کنيد.


از پزشکتان درباره تقسيم کردن داروها بپرسيد

وقتي به مطب پزشکتان مراجعه مي‌کنيد، حتما از او درباره امکان تقسيم کردن داروهايتان بپرسيد. البته بسياري از پزشکان اين کار را بدون درخواست شما انجام مي‌دهند. بسياري از داروها و البته نه همه آنها را، مي توان در دوز بالاتر تجويز کرد و بعد براي استفاده، ميزان تجويز شده را به نيم يا يک چهارم براي مثال کاهش داد. اين کار مي‌تواند مقادير زيادي از هزينه‌هاي درماني شما بکاهد. در واقع شما هزينه يک بسته‌بندي، توزيع و ساير عوامل را براي استفاده از دو برابر دارويتان مي‌پردازيد.

منبع: Investomedia

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: