کد خبر: ۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
شفاآنلاین :سلامت >پزشکی >یک رادیولوژیست از کمک تصویربرداری به درمان بیماری روحی و روانی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ،محسن انصاری به مناسبت فرا رسیدن 8 نوامبر - هفدهم آبان ماه - روز جهانی رادیولوژی، با بیان اینکه تصویربرداری بازوی مهم تشخیصی نزد پزشکان است، اظهارکرد: بکارگیری این روش تشخیصی تحول نوینی درعلم پزشکی است.
وی با بیان این که تصویربرداری بازوی مهم تشخیصی نزد پزشکان است، افزود: امروزه با پیشرفت این علم بسیاری از بیماری های نوظهور قابل تشخیص و سپس درمان شده است.
وی گفت: تصویربرداری در تشخیص بسیاری از بیماری ها همچون ام اس کارساز بوده است.
هفدهم آبان مصادف با هشت نوامبر، روز جهانی رادیولوژی نام گذاری شده است.
این متخصص رادیولوژی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار و اهمیت این علم در کشوراظهار کرد:هم اکنون افراد صاحب نام بزرگی در این عرصه مشغول فعالیت هستند و ایران در جایگاه خوبی قرار دارد.
مسئول رادیولوژی مرکز دارو درمانی هلال ایران با اشاره کمک این علم به تشخیص و سپس درمان بیماری روحی همچون افسردگی گفت: در آینده شاهد خواهیم بود با تصویر برداری از مغز و میزان تغییرات شیمایی آن به درمان آن بیماری های روحی همچون افسردگی کمک کرد.
ویلهلم کنراد رونتگن، در 8 نوامبر 1895،در حالیکه مشغول تحقیق پیرامون خواص پرتوهای کاتدی(همان الکترون ها) بود،به صورت کاملا اتفاقی، متوجه نوعی پرتو درلامپ کاتدی شد که آن را پرتوی مجهول یا پرتو x نامید که بعد ها به یاد رونتگن، به آن پرتو رونتگن نیز گفته شد.
رونتگن تا 28 دسامبر 1895 خواص این اشعه را به طور کامل بررسی کرد و در مقاله ای نتیجه آزمایشات خود را بیان کرد.
با توجه به برجسته بودن مقاله علمی وی، اولین جایزه نوبل فیزیک در سال 1901 به ویلهلم کنراد رونتگن اعطا گردید.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: