کد خبر: ۸۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت از وجود 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: بخش بزرگی از فعالیت‌های تملک زمین و ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید به تبع توسعه شهر توسط دستگاه‌های ذی ربط و نیز اصناف انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید محمد هادی ایازی در نشست مشترک مجمع خیرین سلامت با دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به سرکشی به شهرستان هایی همانند خرم آباد، ازنا، بروجرد، اراک و گلپایگان از وضعیت مطلوب فعالیت خیرین حوزه سلامت در این شهرستان ها ابراز خرسندی کرد و گفت: مجمع خیرین باید در استان تهران به ویژه در شرق آن فعال تر عمل کند.

وی با بیان این که شهرستان ها از ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت در حوزه سلامت برخوردار هستند، ادامه داد: مردم علاقه مندی زیادی برای کمک رسانی و انجام امور خیر در حوزه سلامت دارند اما این مسئولان هستند که باید به اطلاع رسانی در مورد مشکلات و نیز تسهیل شرایط انجام امور خیرخواهانه توسط خیرین بپردازند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت کشور با بیان این که در شهرستان ها عمده ساخت و ساز بیمارستان ها و نیز ارائه زمین برای ساخت این مراکز از سوی خیرین رخ می دهد، خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدامات خیرخواهانه زمین بیمارستان بهارلو با وسعت 31هزار متر مربع از سوی شهردار تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران تحویل داده شده است.همچنین 15 هکتار زمین در بوستان ولایت نیز برای ساخت بیمارستان ارائه می شود.

دکتر ایازی با اشاره به آماده سازی پنج پایگاه انتقال خون از سوی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین چهار همراه سرا نیز تهیه شده است که البته این نوع مراکز باید توسعه یابد.

وی به دریافت مجوز ساخت مرکز سوختگی کن توسط خیرین اشاره و عنوان کرد: قرار نیست در این موضوعات وزارت بهداشت از پولی که ندارد، هزینه کند. بلکه با گسترش شهر باید هر دستگاهی به سهم خود وظیفه توسعه مراکز درمانی و سلامت را نیز بر عهده بگیرد.

ضرورت فعال کردن اصناف در حوزه سلامت
دکتر ایازی با تاکید بر لزوم فعال کردن ظرفیت اصناف در فعالیت های خیرخواهانه حوزه سلامت، گفت: اگر در ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی هر یک از اصناف تعهد کنند که بخش مربوط به خود را به صورت خیرخواهانه برعهده می گیرند برای ساخت این نوع مراکز مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت کشور با اشاره به وجود 240 بیمارستان نیمه تمام در سطح کشور خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی نیاز به تعمیر و نوسازی دارند. برای انجام این امور باید 90 میلیارد هزینه کرد. اما دولت هر سال می تواند مقداری از این مبلغ را تهیه کند.در نتیجه باید از ظرفیت خیرین و دستگاه های مختلف مدد گرفت.

ضرورت فعال کردن استان تهران در امور خیریه سلامت
وی با بیان این که تهران نیازمند فعالیت بیشتری از سوی خیرین سلامت است، گفت: مردم لرستان در مقایسه با تهران از تمکن مالی بسیار پایین تری برخوردار هستند با این وجود در سال گذشته بیش از 370 میلیارد ریال از سوی خیرین هزینه شد. در صورتی که به این امور باور وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

دکتر ایازی با تاکید بر این که تاثیر جمهوری اسلامی در برطرف کردن بسیاری از مشکلات کشور یک واقعیت است، اظهار کرد: اما نباید از یاد برد مشکلاتی پیش رو داریم که می توان با استفاده از ظرفیت خیرین، ائمه جماعات و دستگاه های ذی ربط  آنها را برطرف کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت کشور در پایان تاکید کرد: سمینار ائمه جماعات یک فرصت است تا در آن مشکلات حوزه سلامت تشریح و از این قشر گرامی نیز برای اطلاع رسانی به مردم مدد گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: