کد خبر: ۸۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
شفا آنلاین>سلامت>همانطور که آگاه هستید یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها درمان زخم و ترمیم بافت که متخصصین تلاش کردند تا درمانی که هزینه می‌کنیم کمتر و طول درمانی کمی دارد را در اختیار بیماران بگذارند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر غلام‌رضا اسماعیلی جاوید مدیر مرکز جامع ترسیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی گفت: در سال های اخیر به علت این که بحث درمان‌ زخم های پای دیابتی یک چالش بود متخصصین تلاش‌های بسیاری داشتند تا راه‌حل هایی پیدا کنند تا علاوه بر کاهش هزینه‌،‌درمان موثری هم برای بیماران داشته باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از روش‌ها که در سال های اخیر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته همچون آمریکا، روسیه، چین ، استرالیا مورد استفاده قرار گرفت ماگوت درمانی یالارد درمانی بود که نه تنها طول درمان را کاهش می‌داد بلکه هزینه‌ی کمتری هم داشت.
اسماعیلی جاوید بیان کرد: در بسیاری از کشورهای همچون انگلیس،‌سوئد، آمریکا، روسیه، چین و در ایران لارددرمانی صورت می‌گیرد اما بزرگ‌ترین مشکلی که ایران را گرفتار خود کرده استریل کردن لاروها است.

وی افزود: استریل کردن لاردها فرایند بسیار مهمی است که این روند استریل کردن لاردها در کلینیک ماگوت درمانی انجام می‌شود.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی در مورد نتایج لارد درمانی اظهار کرد: نتایج اولهی 38 بیمار طی 12 هفته معاینه نشان داده که 50 درصد این بیماران دچار زخم‌های مزمن مداوا می‌شوند و از این 38د بیمار، 7 بیمار به علت شدت بیماری بستری می‌شوند که 4 تن از این بیماران نیازی به قطع عضو نبوده البته ناگفته نماند که اکثرا این افراد نیاز به قطع اندام‌ تحتانی داشتند.

وی با اشاره به مشکلات لارد درمانی تصریح کرد: بیمارانی پای دیابتی با توجه به بی‌حس بودن نسبت به درد راحت تر می توانند لارد درمانی را تحمل کنند.  اما بیماران دیگر به علت حس درد دچار اختلال می‌شوند.

وی در مورد استریل کردن لارد بیان کرد: بعد از استریل کردن لارد هنگامی که لارد را روی زخم می‌گذاریم اندازه‌ی آنها یک تا دو میلی‌متر است و بعد از 48 تا 72 ساعت که به اندازه ی 10 تا 15 میلی‌متر است برداشته می شود اسماعیلی جاوید با تاکید به آموزش های لازم برای بیماران پای دیابتی بیان کرد: بیماران دیابتی باید با توجه به نکات گفته شده مراقب باشند که مبتلا به پای دیابتی نشوند. وی در پایان خاطر نشان کرد: هر زخم به صورت طبیعی طی دو هفته بهبود می‌یابد اما بعد از آن اگر همچنان باقی ماند حتما به پزشک مراجعه کنند تا بررسی‌های لازم انجام گیرد.
yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: