کد خبر: ۸۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت جنسی>مقامات بهداشتي آمريکا مي‌گويند، ظاهرا يکي از چند گزينه درماني آنتي‌بيوتيکي براي بيماري آميزشي سوزاک تاثيربخشي خود را تا حدودي از دست داده است.
به گزاش شفا آنلاین به نقل از هلث‌دي آخرين گزارش مراکز کنترل و پيشگيري بيماري‌هاي آمريکا (سي‌دي‌سي) حاکي از آن است که گرچه مقاومت به درمان آنتي‌بيوتيک سفيکسيم در فاصله سال‌هاي 2011 تا 2013 کاهش يافت، مقاومت به اين آنتتي‌بيوتيک در سال 2014 دوباره بالا گرفت. خبر خوب اين است که سفيکسيم به طور معمول گزينه اول دارويي براي درمان عفونت‌هاي سوزاک نيست. آخرين راهنماي سي‌دي‌سي براي درمان سوزاک (که در سال 2012 منتشر شد) استفاده از سفکسيم را فقط هنگامي توصيه کرده است که گزينه درمان ترکيبي بر اساس سفترياکسون، در دسترس نباشد. گزارش جديد سي‌دي‌سي همچنان حاوي هشداري درباره تاثيربخشي اين درمان ترکيبي نيست.

با اين وجود، به گفته نويسندگان اين گزارش، شواهد مقاومت به هر درمان سوزاک را بايد مشکل‌آفرين شمرد.

دکتر رابرت کيرکالدي، اپيدمولوژيست در شعبه پيشگيري از بيماري‌هاي آميزشي سي‌دي‌سي در اين باره گفت: «ضروري است که حساسيت سوزاک به درمان ضدميکروبي را پايش و الگوهاي مقاومت در ميان آنتي‌بيوتيک‌هاي مورد استفاده فعلي براي درمان اين بيماري را رديابي کنيم.» او افزود: «افزايش اخير در مقاومت به سفيکسيم نشان مي‌دهد که کار ما در اين مورد تمام نشده است.» يافته‌هاي اين بررسي به‌صورت يک نامه پژوهشي در شماره اخير ژورنال انجمن پزشکي آمريکا منتشر شده است. سي‌دي‌سي يادآور شده است که سوزاک در حين تماس‌هاي جنسي بدون وسايل محافظ منتقل مي‌شود. اين عفونت آميزشي به خصوص در ميان نوجوان و جوانان در فاصله سنين 15 تا 24 شايع است.


بسياري از افراد داراي عفونت سوزاک بي‌علامت هستند. هنگامي‌که علائم بيماري بروز مي‌کند، ممکن است در مردان به‌صورت احساس درد يا سوزش هنگام ادرار ،تورم و دردناک شدن بيضه‌ها و ترشحات چرکي از آلت تناسلي بروز کند.

علائم بيماري در زنان ممکن است شامل افزايش ترشح واژني و خونريزي واژني در فواصل پريودها است. عفونت مقعدي باعث ايجاد سوزش، خارش، خونريزي، ترشح و احساس درد هنگام اجابت مزاج مي‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: