کد خبر: ۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 05
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان نشان می دهد که بروز سیاه سرفه در نوزاد، احتمال ابتلا به بیماری صرع در بزرگسالی را افزایش می دهد.
 به گزارش شفا آنلاین،سیاه سرفه (pertussis) یک عفونت باکتریایی مسری است که توسط باکتری بوردتلاپرتوسیس در بینی و گلو ایجاد می شود. این باکتری خطرناک می تواند در هر سنی رخ دهد ولی عواقب آن در کودکان زیر یک سال بسیار شدیدتر است و می تواند منجر به انسداد مجاری تنفسی و مرگ شود.
امروزه سیاه سرفه با استفاده از واکسن های DtaP و Tdap کنترل می شود؛ ولی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در سال 2014 گزارشی مبنی بر افزایش 15 درصدی سیاه سرفه منتشر کرد که منجر به نگرانی و جستجوی روش های دیگر پیشگیری شد.
مطالعات اخیر محققان دانمارکی نشان می دهد که سیاه سرفه در دوران نوزادی و کودکی، با افزایش خطر ابتلا به بیماری صرع مرتبط است. هنوز دلیل قطعی ارتباط این دو بیماری مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند که سرفه های ناشی از سیاه سرفه، سبب کاهش اکسیژن خون می شود و بخش هایی از مغز ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن صدمه ببیند.
در ادامه این مطالعه آمده است که عفونت ناشی از بیماری های عفونی می تواند عوارض مغزی از جمله عقب ماندگی ذهنی به دنبال داشته باشد.
صرع یک اختلال عصبی است که منجر به تشنج می شود. تشنج ناشی از بیماری صرع مکرر است و در طول زمان شدیدتر می شود.
در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر در آمریکا به بیماری صرع مبتلا هستند. هیچ درمان قطعی برای این بیماری عصبی مزمن وجود ندارد و یک سوم بیماران مبتلا به صرع، در مقابل انواع درمان مقاوم هستند و روش های کنونی برای آنان موثر نیست.ایرنا
برچسب ها: صرع ، نوزاد ، سیاه سرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: